Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JK

Ti-Li-Ling

16. 10. 2009 22:09
Blahopřeji k pochopení

současné finančí krize. Bankovky jsou pouze dlužní úpisy emisních bank. Nebýt dluhů, nemáme peníze. Jenže, říkejte to někomu, kdo splácí hypotéku nebo má spořící účet v nějaké bance. Ti jsou přece nejchytřejší. Až v roce 1971

prezident uSA Richard Nixon zrušil závislost směnnosti US $ na měnovém zlatě. V roce 1963 zastřelený J.F. Kennedy, 35. prezident Spojených států, měl záměr reorganizovat měnový systém USA.

0 0
možnosti
PM

fucker23

2. 6. 2009 10:10
neco zajimaveho na cteni

zdravym  vsechny,zde je maly clanek na cteni.

http://www.globalresearch.ca/index.php?context=va&aid=13781

0 0
možnosti
S

stella.a

15. 5. 2009 21:42
děláte si legraci??

nebo jste skutečně nikdy neslyšel o měnových systímech, zlatém standardu, brettowoodském systému...?  v současnosti téměř žádná světová měna včetně dolaru (od r. 1971) není krytá cenným kovem, protože to je neudržitelné v podmínkách současné ekonomiky..

0 0
možnosti
S

stella.a

15. 5. 2009 21:56
Re: děláte si legraci??

aha tak teď jsem si přečetla starší diskuzi....radši nic. Toto je asi marné. Používejte si peníze třeba místo toaletního papíru, když myslíte, že nejsou platné - peníze jsou zákonné platidlo s nuceným oběhem, státem uznané a chráněné. Je mi líto ale vevašem článku je plno blbostí

0 0
možnosti
TH

Tomáš Horký

13. 5. 2009 19:37
Asi ani koruny nejsou kryté

Dneska jsem ze zvědavosti zkoumal českou tisícikorunu a nenašel jsem tam žádnou informaci, která by sdělovala čím je bankovka kryta.

Za komančů byly bankovky kryté alespoň prací československého lidu. Dnes tam není zhola nic.

Musím říct, že by mě zajímalo, proč tam takováto informace chybí a čím je naše měna vlastně kryta.

0 0
možnosti
MJ

Martin Jirousek

14. 5. 2009 0:01
Re: Asi ani koruny nejsou kryté

Důvěrou ve splácení dluhů. Viz několikastránková diskuze.

0 0
možnosti
D

DominikStroukal

13. 5. 2009 11:14
Rothbarda na vás, bezvěrci!

Kdo si ještě dnes, v době, kdy FED rozpoutal celosvětovou krizi, myslí, že centrální bankovnictví smysl, je blázen. Pro nekrytí (čímkoliv) už dávno neexistuje žádný rozumný argument. Pro centrální bankovnictví taktéž.

0 0
možnosti
Z

Zapata

12. 5. 2009 21:18
Peníze nejsou kryté zlatem ...

... asi už od doby Velké hospodářské krize.

0 0
možnosti
JN

5alfa

11. 5. 2009 17:22
Nechce se mi číst celý článek...

Ale na otázku v nadpisu je opravdu jednoduchá odpověď.

Všichni vědí, čím je bankovka krytá a sprostá slova na ceniny ani na bankovky prostě nepatří.

Tak proto! :-P

0 0
možnosti
N

Novotnak

11. 5. 2009 17:01
Ten sytém funguje tak jak jsem popsal,

jen je trochu složitější. Níže jsem napsal: Já mám dva litry, vy máte dva litry, dohromady jsou to čtyři litry. Litr Vám půjčím vy mě vrátíte i s úrokama dva. Pak budu mít já tři litry a vy jeden. Dohromady jsou to pořát čtyři litry. Zesložitím to o jeden stupeň, abychom byli blíže k bankovnictví. Vy odemě potřebujete koupit kladivo, já Vám na něj půjčím litr z mích dvou, tím jedním mím mi zaplatíte za to kladivo, takže já mám pořát dva litry, vy máte ty svoje. Já mám navíc pohledávku za vámi a vy máte dluh vůči mě. Takže (Já: 2000 + 1000 pohledávka Vy: 2000 - 1000 pohledávka. Z toho plyne, že máme dohromady pořát čtyři tisíce. Za rok, protože je to lichva a vy to nesplatíte si napočítám úroč 1000 kč: (Já 2000 + 2000 pohledávka, Vy 2000 - 2000 dluh, ale podivejme, pořát jsou to dohromady 4000.) Takto to funguje i v bankvovním sektoru, stačí si uvědomit, že peníze na vašem účtu nejsou peníze, ale pohledávky. Vy uvažujete způsobem. Já mám 2000 vy 2000 + 2000 pohledávka, to je celkem 6...

0 0
možnosti
MJ

Martin Jirousek

11. 5. 2009 17:10
Re: Ten sytém funguje tak jak jsem popsal,

Znovu jste popsal zlatý standard. Už nemám sílu vám to vysvětlovat, zkuste lekce z internetu. http://www.euroekonom.cz/ekonomie-clanky.php?type=lekce14

0 0
možnosti
N

Novotnak

11. 5. 2009 12:08
Dávno se přišlo na to, že že krýt měnu zlatem je nesmysl

I USA se kvůli tomu dostaly do velkých finančních potíží, proto se na to pak vybodly. A není pravda, že se peníze tisknou jak na běžícím pásu. Ani evropa, ani USA nic takového nedělá. (Samozřejmě výjimky jsou, třeba při přechodu slvenské koruny na euro se ekvivalent ke slovenská koruně vytiskne) jinak při odčtení dluhů od hotovosti je peněz stále téměř stejně. (Výjimkou jsou diktatury, jako je třeba Zimbabve, kde se peníze opravdu tisknuly jako na běžícím pásu, pak tam ale neměli inflaci tři čtyři procenta, ale tisíce procent)

0 0
možnosti
JM

Jiří Míka

11. 5. 2009 12:14
Re: Dávno se přišlo na to, že že krýt měnu zlatem je nesmysl

Důvod tehdejších potíží byl uměle vyvolán. A skutečné problémy začaly prokazatelně teprve tím, že se dolar v 30tých letech přestal krýt zlatem.

Myšlenka zlatého standardu naopak zní velmi smysluplně narozdíl od pěněz krytý virtuálními dohodami jakýchsi privátních skupin. 

0 0
možnosti
S

sonic

11. 5. 2009 12:04
..

neviděl bych problém v krytí dluhem, spíš v nuceném oběhu a v tom, že bankéři mají kartel na vytváření peněz... jako soukromý peníze by klidně mohly vznikat na bázi dluhu, čili za zboží zaplatím dluhopisem, kterej vytvořím. a takovej dluhopis (bankovka) může v pohodě obíhat.

0 0
možnosti
C

Curious

11. 5. 2009 19:57
Re: ..

Penize = dluh. Z tohoto pohledu soukrome penize jiz prakticky existuji (dluhopisy firem, akciovy trh). Samozrejme ze si za ne nenakoupime v obchode, ale pokud je muzeme kdykoliv smenit za koruny, nevidim problem.

0 0
možnosti