Úterý 15. června 2021, svátek má Vít
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Úterý 15. června 2021 Vít

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J60o16s19e59f 29S87u17k 4325440370964

no nevím, ale z českých vědců současný jednoznačný názor na vliv člověka na klima

nikdo nezpochybnil..To bych od Čechů v případě nejasností nečekal..

A dále je nutno říci, že stavíte podepsané varování 15 364 vědců z 184 zemí proti "požadavku o diskusi" od 500 ti set vědců nevím odkud..Trochu mi to připomíná

volání nejmenovaného českého vševěda co tvrdil, že globální oteplování neexistuje..

0/−3
18.10.2019 20:00
Foto

J12i68ř68í 94M14í30k94a 7338632797210

Vliv na člověka na klima jsem snad nezpochybňoval ani já.

Sice nevím, kde se vzalo to číslo 15364, ale mohl bych citovat jiné petice, kde těch vědců mělo být přes 10000, ale tahle čísla jsou možná dobrá na dojem, ale s vědeckým přístupem právě nemají nic společného. Věda není závod.

Podstatné na mojí zmínce o 500 vědců bylo to, že o nich média plošně mlčela. I o jejich návrhu, aby byla uspořádána vědecká debata. Přes Grétu Thunberg nebyly slyšet.

+4/0
18.10.2019 20:59
Foto

P92e83t26r 58B49u35r12i43a80n 4491636404978

S tím počtem podepsaných vědců se to má tak, že to tam podepisují celá pracoviště i s asistenty a laboratorními elévy a to tak, aby nikdo v boji pro klima nevyčuhoval. Tedy číslo 15 364 není přesné optikou konkrétního stavu, přesnější je 15 267,2, někteří umřeli, odešli, dali se na drogy-alkohol a uklizečka Marika mezitím otěhotněla s profesorem z 2. patra, ale ten to popírá, čímž byl ve stavu zmrazen do urovnání. Dítě v jejiim břichu pořád roste, takže spíš 15 267,8, než 15 267,45, což bylo před týdnem.

+2/0
19.10.2019 2:09
Foto

J60o73s24e79f 88S50u68k 4505630250964

..kdežto těch 500 nepovšimnutých hrdinů je pevných jak 300 Sparťanů u Termophyl;-D

+1/0
19.10.2019 8:04
Foto

P46e33t23r 13L34a34b14a10j 5486211522789

Který vševěd to byl, od něhož jste slyšel nebo četl, že globální oteplování neexistuje?

0/0
19.10.2019 15:24
Foto

P60a68v23e91l 51D54v85o37ř61á15k 5529975674960

VK st.

0/0
19.10.2019 18:14
Foto

P80e30t39r 55L16a92b44a15j 5156701732439

Fakt, jo?

Já jsem teda slyšel, že řekl, že nevidí žádné globální oteplování, zapříčiněné lidmi. A to je tedy dost dramaticky něco jiného, než tvrdíte Vy.

No ale co. Hodinky nebo holínky...

+1/0
19.10.2019 20:42
Foto

I29v87o 96B18o54u69š97e 5682717818

Myslite tech 500 mezi kterymi Tolasz nasel jenom 9 klimatologu z toho 1 aktivni a 8 emeritnich? https://www.tolasz.cz/news/omyly-poslance-klause/

0/0
22.10.2019 15:24
Foto

L31a53d86i29s34l69a89v 52H87a17š96k63a 4593706791600

Klimatické změny jsou zde co Země Zemí jest. A vést proti nim boj může jedině Don Quichot. Rozumný člověk naopak bude investovat do toho, aby se změnám přizpůsobil a přežil je

+10/−1
18.10.2019 10:07
Foto

J23o44s34e90f 69S54u30k 4695330420504

dnes se již jeví, že to co uvádíte, nebude stačit..Budou nezbytně potřebné změnit přístup obyvatelstva i společnosti..Jinak naše nenažranost /značně rozdílná/ zničí relativně pohodový život všech..

Povrchní moudro elitáře Kause , že "klimatické změny vždy byly" vede do pekel..

Mnoho lidí ho rádo papouškuje, protože tvrzení "můžeš si dělat co chceš" je velmi lahodící uchu

0/−1
19.10.2019 10:45
Foto

I41v80o 81B17o24u19š73e 5332747948

Ale zatim nikdy nemely ty zmeny za pricinu lidskou cinnost - vas argument je neplatny.

0/0
22.10.2019 15:27
Foto

V44l22a83d90i70m46í82r 72M74o66r36a83v22e29c 3668870883733

Pokud chcete, tak se podívejte na tato dvě videa https://www.youtube.com/watch?v=oFOqiVyOzUw a toto https://www.youtube.com/watch?v=oFOqiVyOzUw a posuďte sami, zda současný hon na CO2 je tou správnou cestou, (zatím nevidím žádné výsledky) a nebo, zda to jde jinak, levněji a účiněji, neboť to, co je ve videích uvedeno je také ověřeno praxí.

+2/0
18.10.2019 10:07
Foto

L16a43d23i95s58l74a55v 40H14a26š35k27a 4763976141920

Pokud je vědec placený za to, aby se dotovaly a prosazovaly technologie s nižšími emisemi CO2, tak to prostě vyzkoumá a napasuje důkazy na svoji hypotézu.

Stejně tak je tomu i u evoluční teorie, kde se nálezy a nabalené teorie upravují tak, aby podpořily ten správný příběh.

Na pravdě nezáleží

+7/−1
18.10.2019 10:04
Foto

P59a21v71e13l 65V41é94b27r 5979372452311

Poněkud si pletete pojmy a průjmy. Hypotéza nepotřebuje důkazů, je to jenom předpoklad. Teprve nalezením důkazů se z ní stává teorie. A ty důkazy v podstatě nelze napasovat. Budou totiž zkoumány a jakákoliv úprava, tedy faktická neplatnost důkazu, bude jinou autoritou zjištěna. Výjimkou, samozřejmě, a to se bohužel nyní děje s hypotézami ohledně změn klimatu, jsou případy, kdy není dovoleno platnost hypotézy zpochybňovat a odpůrci jsou pronásledování.

+5/0
18.10.2019 12:44
Foto

M17i60l83o14s57l96a57v 28J46e17ž90e14k 3214343214691

Gréta bude slavná a ještě slavnější do té doby, než se jí nějaký novinářský štoura zeptá na to co je biomasa. Mohl by to být klidně Kraus.

+9/0
18.10.2019 9:46
Foto

F18r35a41n66t23i90š31e65k 80P22e31t39r65í97k 6105551194321

Souhlas. Snad bych jenom dodal, že domněnka o "lidstvem zaviněném oteplování klimatu" není vědeckou teorií. Je to názor a v lepším případě hypotéza, Vědecká teorie musí být falzifikovatelná. Musí existovat způsob, jak ji vyvrátit. Jinak je to pouze víra nebo názor.

+8/0
18.10.2019 7:56
Foto

G23e21o24r92g64e 37H95o67l54y 3913964794

Ohledne Grety Thunberg neco z Kanady:

https://www.ctvnews.ca/canada/alberta-truck-convoy-plans-counter-protest-to-greta-thunberg-climate-rally-1.4643103

0/0
18.10.2019 4:51
Foto

L81u10k60á81š 94S68v70a46č30i60n51a 9612902452821

Autorovi článku zřejmě leží v žaludku 16-ti létá dívka. A jeho vlastní blahobyt. Chtělo by to více věcné argumentace hodné dospělého člověka, než “peskovat” dítě za jeho názor.

+1/−28
17.10.2019 21:18
Foto

J73a58r71o54s30l83a44v 29V70o69l47a29v24k45a 6929111201891

Ale jemu neleží v žaludku Gréta, jen ty nesmysly co mele ? Kolik argumentů jste přinesl vy ? Ani jeden. Diskuze pro a proti se nekoná. O lití svinstva do nafty jsou napsány stohy. Je prokázáno, že to dělá víc škody než užitku. Dokonce na půdě europarlamentu zazněly jasné studie, že je to zlo. A co se stalo ? Vůbec nic. Jen dokola stejné lži. Takže pořád chráníme pralesy tak, že jen víc a víc ničíme. No a teď navíc ještě posloucháme 16ti letou cvičenou opičku ta zachraňuje planetu.

+12/0
18.10.2019 9:23
Foto

L60a94d66i34s49l86a92v 94H30a52š59k96a 4643406211340

Gréta je mu jedno, on kritizuje to, co říká

+4/0
18.10.2019 10:05
Foto

J30a51r31o84s67l50a50v11a 84B86o97ž38í67k33o39v63á 5971838808

V létě jsem po dlouhé době vylezla na Ještěd. Vyhlídka pořád nádherná, ovšem, copak, tak toto tady tehdy nebylo... Koukám, a v dálce vidím podivný les. Větrníkový. To je taková ošklivá neuvěřitelná hrůza, fakt to stojí za to, ta " obnovitelná " energie ? Takhle zohyzdit přírodu? Ani nevím, jestli to byly české větrníky, spíše bych řekla, že to bylo už Německo.

+13/−1
17.10.2019 20:34
Foto

P89a81v27e52l 14D96v95o11ř50á77k 5209755914320

Běžte se podívat, jak oproti tomu mnohem lépe vypadá uhelná elektrárna nebo jaderka. Chladící věže - toť architektonický skvost! ;-D

+1/−6
18.10.2019 12:20
Foto

J42a13r91o81s14l72a86v87a 78B54o40ž75í90k59o20v20á 5981308388

Jasně, že je to taky hnus, ale jedno je jisté, uhelné elektrárny už přibývat nebudou. U jaderných se budou možná navyšovat počty bloků. Ale, výkonem jsou tyto elektrárny někde úplně jinde, než větrníky. Větrníků by musely vyrůst tisíce, aby to mělo alespon nějaký význam, nestály by někde na jednom místě, ale musely by být rozesety všude možně, tak je to stejná hrůza, jako vysázet na nejlepší a nejúrodnější půdě produkt, co ale nejvíc nese, a to soláry. Bydlím v Polabí, a jsem vždy neskutečně naštvaná, když vidím všude kolem, kde by mohla být zelenina, nebo sady, jen nekonečné lány solárů.

+4/0
18.10.2019 12:41
Foto

J96a36r59o38s34l44a30v 14V97o85l19a40v63k35a 6519651351591

Pán asi nikdy nejel přes Německo do Dánska. Tam by viděl tu krásu v praxi.

+1/0
19.10.2019 6:58
Foto

P34a19v97e87l 12D12v94o12ř65á61k 5889775114470

Podívejte se na tohle, je tam spousta odkazů obrázků atd. Líbí?

https://www.google.com/search?q=rypadlo+most&tbm=isch&source=univ&client=avast&sa=X&ved=2ahUKEwjG5IqH3ajlAhUBaVAKHWRHAVQQsAR6BAgFEAE&biw=1536&bih=750

0/0
19.10.2019 18:21
Foto

J72a18r70o32s91l52a27v37a 30B26o63ž79í86k98o52v70á 5791428538

No, ovšem tady to bude neskutečná nádhera :

https://echo24.cz/a/SRfJe/novy-napad-z-nemecka-vykacet-les-a-misto-nej-postavit-obri-vetrniky

0/0
19.10.2019 20:50
Foto

J12a72r17o25s91l30a71v95a 19B49o98ž24í63k32o72v29á 5471518408

Jinak na jednu uhelnou elektrárnu mám výhled přes Labe, dnes se tam prý elektřina už nevyrábí, jen teplo, ale by mě zajímalo, z čeho. CEZ tam chce udělat spalovnu a navážet sem odpad z celých středních čech, možná i z jiných krajů. Po cestách, kde se stěží protáhnou dva kamiony vedle sebe, obcemi bez obchvatů, budou denně proudit tisíce kamionů se smetím, další odpad vlakem, další po Labi ( pokud bude splavné). Mohla bych, jako Greta, začít křičet, zničíte mi moje stáří, zničíte mi moje sny, o klidném pobytu na zahrádce, a spolu se mnou i dalším rodinám, které v dosahu budoucí spalovny bydlí.. Pozvou mě do OSN?

+1/0
18.10.2019 13:01
Foto

T58o39n38d47a 29H69e44j62l17í98k 1318543409207

Čím větší spalovna, tím efektivněji se odpad spálí a tím méně sajrajtu vám právě do ovzduší pustí. Centralizované spalování v co nejvyšší efektivitě není nic proti ničemu.

Ale s těmi silnicemi máte pravdu. Věřím, že Evropská Unie by mohla nějaký grant přispět, pro dobrou věc...ne? Oh...ona to není cyklostezka, tak asi ne.EU

+2/0
18.10.2019 14:31
Foto

J75a63r64o33s76l79a50v42a 90B22o79ž15í15k13o61v12á 5831468338

Tak nějak jste si hned i odpověděl. Totiž ta spalovnamá mít nějakou kapacitu, aby byla co nejefektivnější. Problém je ten, že ani kdyby se zde vozil odpad z celých středních čech, kapacita nebude ani zdaleka naplněna. Takže pomalu leze na povrch, že se sem budou vozit odpadky z ústeckého kraje, z královehradeckého kraje, a bůhví odkud. Umíte si to představit? Ty nekonečné šňůry kamionů? A aby toho nebylo málo, tak v okresním městě, a málem v centru města, pár set metrů od sídliště, je největší překladiště kontajnerů v republice. V místě přístavu, kde kvůli nesplavnosti Labe je málo práce. Vlečka na kontajnery, kudy několikrát za den, i za noc, projedou vlaky s kontajnery. A z překladiště pak příslušný počet kamionů, s kontajnery na návěsech. Bez obchvatu města, bez odhlučení sídliště, přejezd přes koleje věčně zavřený, protože jede další vlak... Hurá, my se máme..Rv

0/0
18.10.2019 15:24
Foto

P82e26t66r 26L84a48b56a21j 5156431212979

V Praze i v Brně jsou spalovny uprostřed měst. A nemám pocit, že by se tady u nás (Brno) kvůli kamionům, mířícím do/ze spalovny nedalo projet.

Pokud už se kvůli něčemu nedá projet tak to jsou nekonečné kolony osobáků, co auto, to 1 člověk. Ideálně SUV, to je ve velkém městě (navíc na Jižní Moravě) hodně zapotřebí.

+2/0
18.10.2019 16:23
Foto

J98a81r31o55s71l34a58v24a 51B67o55ž63í49k59o23v34á 5561528658

Ta spalovna má být v obci,která má tak cca 1000 obyvatel, ne ve městě velikosti Brna. Ten rozdíl vám zřejmě uniká. A než tam ty kamiony dojedou, pojedou obcemi, o velikosti 300 - 500 obyvatel, nebo i menšími, kde si možná ani dospělí občané nepamatují, kdy jim naposledy opravovali silnice. V tom okresním městě je to překladiště kamionů, plus přibude tah na tu spalovnu. Vše skrz město, které má cca 20 tis. obyvatel., Pořád nevidíte ten rozdíl?

0/0
18.10.2019 16:31
Foto

P67e98t70r 91L63a13b12a25j 5776311112719

Rozdíl vidím, ale spíš ve prospěch té spalovny na vesnici.

Zdá se mně tedy rozumnější, aby kamiony projížděly spíš skrz vesnici s 1000 obyvateli, než aby jezdily skrz město se 400 000 lidmi.

Nebo je lepší, aby provozem a hlukem bylo zatěžováno 400 tisíc než 1 tisíc lidí?

Nebo je to myšleno tak, že my už ve městě máme to prostředí stejně tak děsné, že trocha navíc už nám neublíží?

Ale aby bylo jasno - já jsem všemi deseti pro spalovny. Je to (podle mě) nesrovnatelně lepší řešení než cpát binec do země. Takže mi rozhodně nevadí ani v tom velkém městě, a nevadila by mi ani na té vesnici.

0/0
18.10.2019 18:31
Foto

J76a22r22o17s18l90a27v34a 41B28o10ž36í17k21o70v70á 5581828388

Určitě, když na té vesnici nežijeme. Situace, kdy by lidé z jedné strany ulice nemohli jak je rok dlouhý přejet z jedné strany ulice na druhou, Já taky by měli samou prasklinu, nemohli by větrat, pověsit prádlo na zahradu, atd., to vás zjevně netrápí. V 400 tis. Obci lidé ve velké části asi nemusí vědět, že někde o x km dál je nějaká spalovna.

A to, že za pár let začne platit nařízení EU, kdy se má maximum odpadu recyklovat, a ne opakovat, to vás taky asi nechává chladným.

0/0
18.10.2019 18:41
Foto

J60a40r66o37s32l34a59v44a 12B64o24ž55í32k13o82v42á 5331568338

Oprava - spalovat, ten mobil si také píše, co chce.

0/0
18.10.2019 19:03
Foto

P83e75t52r 39L39a51b65a97j 5196131342129

Jasně. Takže je to tak, že ve městě kamion nevadí, na vesnici ano. Protože ve městě je těch aut spousta, tak se pár kamionu navíc ztratí. Kdežto na vesnici je jenom těch pár kamionu, takže to vadí. Ve městě se nemusí větrat a věšet prádlo. Jo, to fakt dává smysl.

No a za těch pár let, až ta skvělá EU nařídí recyklaci, tak k tomu bude rozdávat taky kouzelné hůlky. Těmi se prostě mávne a hned bude recyklace zařízená. Zatím jsme ty hůlky nenafasovali, a to je jediný důvod, proč se zatím nerecykluje to "maximum". To taky dává smysl.

0/0
18.10.2019 20:19
Foto

J14a93r55o74s72l59a94v 37V50o41l60a56v87k78a 6599761461841

Ano v Brně se projet dá. Ovšem jen proto, že ke spalovně vede 4 proudá silnice až z dálnice. Ze které je už teď běžně ráno problém sjet. Ovšem paní píše o úzké cestě. Takže v Brně aby to bylo srovnatelné by ty kamiony musely jezdit přes Bělohorskou. Ovšem i ta je na poměry paní dost široká. Opět zcela záměrně počítáte hrušky a jablka dohromady.

+1/0
19.10.2019 7:08
Foto

P34e74t34r 92L36a84b96a28j 5746431222199

Ano. A odpad se do spalovny vozí zásadně po dálnici, že.

Paní píše o nějaké bývalé elektrárně, která se má předělat na spalovnu. Ale přitom to popisuje tak, jako by tam vedla nějaká úzká horská cestička, kde mají málem problém se vyhnou dva protijedoucí koně.

Pravděpodobně i ta elektrárna asi byla původně nějak zásobovaná. Nehledě na to, že když se dělá značná investice do vlastní spalovny, tak je v zájmu provozovatele mít k ní nějaký "normální" příjezd.

Možná počítám hrušky a jabka. Nakonec já o tom nijak rozhodovat jistě nebudu. Ale vadí mi na tom to NIMBY pojetí. Ostatní nic nebolí, to jenom mě.

0/0
19.10.2019 14:30
Foto

J72a34r79o70s70l98a94v 45V14o40l47a32v60k20a 6369121571281

Dělám v Brně a celý den po něm jezdím. Nejste v Brně náplava z Prahy ? Tolik rozumných myšlenek se totiž rodí jen tam. Bydlím na vesnici mezi Velkou Bíteši a Rosicemi. Ani nemusí být na D1 nehoda aby přes nás jezdilo kde co. Kamiony naložený atutama atd. Asi je po cestě asi tak 100 autosalonů. Nechápu proč hned od začátku není mýto přes satelit. Přijeďte se podívat jak vypadají cesty po takhle těžké technice. Před X lety tam člověk občas potkal jézéďáky s traktorem a občas lesaky s kládami. Dneska tam toho jezdí mraky. To je jako s ekologii elektro auty soláry atd. Nuti nám auta na elektriku a vypínají elektrárny. Nechali všude postavit soláry aby to pak museli extra danit. Což jsou hned dvě prasárny. Za prvé soláry na louce nebo poli a za druhé dodatečná daň která mění jíž podepsané a platné smlouvy. Nevím jestli by se to stalo v banániszánu. Takže uděláme spalovnu, aby fungovala jak má tak se do ní musí cítit svinstvo že široka daleka. Ovšem obchvaty vesnic to ne. Tam ať se lidí třeba zblázní. Hlavně že 400000 bude v pohodě. Mimochodem paní nepsala že jí vadí spalovna jí vadí že k ní nebude rozumná cesta.

0/0
19.10.2019 18:55
Foto

P86e67t90r 48L86a89b75a47j 5906201192399

Ne, exPražák fakt nejsem.

Velká Brněnská spalovna má roční kapacitu nějakých 285 000 tun. Pokud by jezdila auta poloprázdná, tak budou naložena tak na 5 tun. Tedy i kdyby spalovna byla stejně velká (o čem pochybuji), tak to bude za rok 57 000 kamionů. Při 200 dnech tedy necelých 300 aut za den. To jinde projede i po nepříliš široké cestě za hodinu nebo dvě. A to jsem prakticky všechno v odhadu nadsadil a navíc předpokládal, že všechno pojede autama. Takže v praxi to bude míň (asi o dost).

0/0
19.10.2019 20:56
Foto

J75a85r60o59s24l80a86v 95V83o75l41a68v27k28a 6479511571921

300 aut za den na vesnici po cestě kde se pomalu nevyhnou dva náklaďáky ? Zřejmě dobrý matroš. Ona mluví o cestě bez obchvatu. Ale chápu 400000 lidí přece nebude řešit smetí na předměstí.

0/0
19.10.2019 21:50
Foto

P70e38t31r 17L43a83b31a64j 5956461462689

Jo, takže je to ta dříve zmíněná úzká horská cesta. A na jejím konci elektrárna.

A dřív v elektrárně/teplárně nic nespalovali. Měli tam jenom čtenářský kroužek a všichni tam jezdili na kole.

0/0
19.10.2019 22:03
Foto

J40i18r72k70a 13L53i85b41e35ň60s71k71ý 4212321914689

Doporučuju článek v novém Reflexu "Nový feudalismus na postupu".

0/0
17.10.2019 15:14
Foto

Z54b66y83š45e74k 18H33l59i91n83k23a 3541103760883

Některé ty alarmistické výzvy mají charakter až poplašné zprávy. Dle trestního zákoníku je takové šíření poplašné zprávy trestné při splnění těchto podmínek (§ 357): Kdo úmyslně způsobí nebezpečí _vážného znepokojení_ alespoň části obyvatelstva nějakého místa tím, že rozšiřuje poplašnou zprávu, která je _nepravdivá_, ...

Že alarmisté způsobují úmyslně vážné znepokojení alespoň části obyvatelstva je naprosto jasné. Takže pokud se prokáže nepravdivost takové zprávy, je možné je trestně stíhat.

+18/−1
17.10.2019 14:17
Foto

J98i49ř21í 20M69í71k86a 7348832817180

To mě napadlo, ale asi to týká jen vědomého šíření nepravdy?

+2/0
17.10.2019 16:10
Foto

Z42b56y23š72e86k 82H48l77i83n17k52a 3381643540313

To nevím. Zákon říká, že šíření zprávy musí být úmyslné a zpráva nepravdivá.

+4/0
17.10.2019 16:19
Foto

J86a77n 26P10a43v36e61l 8293582698396

Každý trestný čin musí dosáhnout určité intenzity. Jinak by někteří lidé, po tom co dostanou facku, Vás žalovali o pokus o vraždu.

Tohle intenzity trestného činu nedosahuje.

+1/−4
17.10.2019 19:15
Foto

Z63b40y43š48e13k 90H26l41i61n13k59a 3921383730433

Intenzita tu je velká, protože se prokazatelně usilovně snaží vyvolat vážné znepokojení u co největšího množství obyvatel. Takže už je to jen o tom, zda je šíření takových zpráv pravdivé, nebo není. Pokud není, je to trestný čin.

+6/0
17.10.2019 19:19
Foto

J45i83ř56í 74M40í93k69a 7828202727790

Mně to připadá morálně hrozné takhle děsit děti.. někdy i ve věku 8-12 let, které propadají v slzy některé (pár děsivých případů na youtube).

Právně je tam zajímavé, že jejich záměr byl často popsán jako skutečně záměrné děšení lidí.

To dokonce i prohlásil čelní klimatolog M. Mann, kolem kterého se celá ta věc docela dost točí. Minimálně je tím ústředním počátkem tzv. hokejkové teorie. Samotný název už zní čistě vědecky. Napsal, že musí i odstoupit roli vědce a strašit, zveličovat, přehlížet víc protichůdné věci.

Ale právně bych tohle neřešil. To se může zvrhnout. Ale vyvolávat paniku nedávná smysl, ani pokud by šlo o reálnou hrozbu.

Na druhou stranu šéf v NASA Hansen, který je trochu klimatický Bůh (jeden z nejčastěji citovaných) a autorem názoru, že se Země promění ve Venuši, kde se uvaří oceány (něco co nikdo netvrdí, pokud s enám to zrovna nehodí do krámu) , navrhl už v 90. letech, aby byli popírači globálního oteplení vězněni za zločiny proti lidskosti (?). Směřoval to víc ve směru ke korporacím a politikům, jak je to často "debunkováno", ale na principu to nic nemění. Už se něco na tenhle způsob rozjíždí vůči Exxonu. Že údajně věděli, že ničí planetu.

+1/0
17.10.2019 23:37
Foto

J11i97ř58í 54K32a60r42b88a94n 8184252510857

Nikdo ze seriózních vědců nehovoří o konci světa, hovoří o destabilizaci, masové migraci, válkách, hladomoru a nedostatku vody v některých částech světa. Některá území budou zatopena, někde vinou vysokých teplot nebude možné vůbec žít. Dopady klimatických změn tedy budou v různých částech světa různé, společenské dopady však budou celosvětové. Měnící se klima pozorujeme již dnes, rovněž tak můžeme měřit vysokou koncentraci CO2 v ovzduší, pozorujeme tající ledovce, rozmrzající tundru a tak dále, takže říkat že se nic neděje je dnes již vyložená lež. Můžeme se přít o tom jak bude změna klimatu probíhat dál, to zcela přesně neví nikdo, jelikož to závisí na mnoha faktorech a některé z těchto faktorů ovlivňujeme i my lidé. Jiné faktory jsou samozřejmě přírodní, některé teorie říkají že žijeme na konci doby meziledové (interglaciálu) a že další doba ledová je za dveřmi. V tom případě by samozřejmě přírodní a lidské vlivy šly proti sobě.

Ale co je myslím to podstatné - je potřeba s chladnou hlavou si sednout nad fakty a vést seriózní vědecké debaty. Výkřiky "Všichni zahyneme!" nebo "Greta je blázen!" ničemu nepomohou.

+7/0
17.10.2019 13:50
Foto

J20i15ř53í 27M12í25k34a 7628102497630

Vědce slyšíme málokdy a obecně jsou mnohem umírněnější. V článku se zaměřuju na aktivisty/Grétu, kteří o doslovném konci světa mluví, ale paradoxně vědecký časopis Conversation, který se rozhodl cenzurovat "popírače", ve svém vlastním článku hovoří o "zničení Země", což je snad ještě absurdnější. Planeta má kompletně zmizet? :)

Někteří vědci, které bez sebemenších pochyb citují aktivisté, také hovoří o tom, že se začnou vařit oceány, které se nakonec úplně vypaří. Voda se vaří při 100 celsia. Jak píšu - zpráva IPCC tento scénář runaway climate/Venuše vyhodnotila jako cituji "nemožný".

Článek je spíš políček právě aktivistům, kteří sami sebe vydávají za chytřejší než samotní vědci. Odtud vyplývá také onen rok 2025, kdy už údajně nesmíme mít žádné emise CO2 nebo přijde konec civilizace do 10 let, resp. 8 let, resp. do 2 měsíců. Mávají různými nepodloženými čísly a zejména děti končí v odborné péči na psychiatrických medikamentech kvůli klimatické depresi/úzkosti.

Jaké faktory my lidé ovlivňujeme je určitě dobré zkoumat a uvědomit si. Osobně proti Grétě Thunberg nic nepíšu. Na 16 letou holkou dobrý výkon, ale zoufalé je chování dospělých, kteří z ní dělají génia, kterým není. Maximálně se naučila hodně dobře anglicky s krásnou výslovností, ale tím to končí.

Strašit se zatopením podloženým slzami dítěte není prostě racionální. Klima se mění a doteď nikdo jasně neukázal, že se zvedáním hladin oceánu máme vůbec něco společného.. a zjevně dřív nebo později dojde k někde zatopení pobřeží, kterému se musíme přizpůsobit.

Fakta jsou taková, že už od 19. století se zvedá hladina moří stále stejným tempem. A při pohledu do historie planety se tomu tak děje celý holocen... celé to období údajně "stabilního klimatu" šla hladina nahoru a pak zase delší dobu dolů. a pak zase nahoru. Tohle jistě nejde podceňovat, ale aktivisté tím jen straší a vlastně i vytváří nebezpečný pohled, že se tomu dá zabránit.

+11/−1
17.10.2019 15:13

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz