Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J83o70s59e33f 77P62a68v34e96l91k30a 5571567287632

Pane Mika, děkuji Vám za rozumný pohled na zvrácenosti. Podle lékařské přísahy se donedávna slibovalo nezabít počatý život. Lékař je od léčení či pomoci při porodu, ne konání popravy. Současný stav práva je neskutečně špatný, opakovanou lží mnoho lidí zřejmě věří, že je vše v pořádku, když byly skoro všude uzákoněny vraždy počatých nenarozených dětí.

Otázku po lidskosti počatého řeší dostatečně biologie - oplodněním vznikne buňka, která obsahuje vše k vývoji dospělého člověka. Dochází k prvnímu a dalším dělením zárodečné buňky, tento proces končí cca ve 20ti letech při posledním dělení buněk. Ten vývoj dělením buněk není vývoj v člověka, ale vývoj člověka od počátku.

Nikdo rozumný nemůže souhlasit s vražděním nevinných lidských bytostí.

A jak to funguje v praxi? Stejně jako v politice, jeden sprostý bohatý člověk například zaplatil, aby Polsko nebylo bez povinného mordu v potratnicích. Nějaký Soros tam přes neziskovky a média i vysoké školy nacpal přes 1 milion zlotých.

(http://hnutiprozivot.cz/zpravy/2702-polske-cerne-protesty-spontanni-hnuti-nebo-dusledek-velkych-financnich-investic)

+1/0
25.7.2018 10:50
Foto

L52i51b58u71š97e 11P10a13l58k44o20v15á 5351363437389

tvrdit že potrat je něco jako vyčistit si nos je nenormální ale právě tak je nenormální, aby někdo zakazoval ženě potratit, pokud si dítě nepřeje

0/0
25.7.2018 10:03

J41o16s72e46f 11M17i20k64i45n 5243164835494

Tak dáme limit na bezplatný zákrok. Jednou za život? OK?

0/0
25.7.2018 11:07
Foto

L82i82b11u62š47e 12P29a23l71k44o15v83á 5661113877669

takže třeba silnému kuřákovi který dostane rakovinu plic dáme první léčení zadarmo a pak ať cáluje8-o?

0/−1
25.7.2018 11:32

L57u43d96ě63k 62T88o51n82d80r 3611442412925

Pokud dotyčná prokáže, že je nymfomanka, pak je na svém nutkavém chtíči tak závislá jako kuřák na cigaretě a jedná se o nemoc - tudíž léčit zdarma. Ostatní ať si to platí.

0/0
25.7.2018 15:17

J36o83s93e25f 63M74i60k19i51n 5863344235244

Pokud by po něm nepřestal kouřit, tak minimálně spoluúčast by byla vhodná.

0/0
26.7.2018 9:03

M68i70c67h61a44l 16S31v97o86b80o19d29a 5858938416281

Víte paní Pálková pořád se diskutuje o potratu, ale nediskutuje se o ochraně před nechtěným početím - mimo znásilnění samozřejmě. Můžeme si namlouvat, že si chlap užije a uteče, nebo že antikoncepce selže, ale nemá cenu si lhát do kapsy, že chlapi nikdy těhotní nebudou. Tedy obezřetnost je především na straně ženy a já se ptám: "Kam se poděla ta pověstná ženská intuice?" Možná jsem staromódní, ale nepředchází sexu nějaký proces seznamování a verbální a neverbální komunikace a otázky typu "máš rád děti?".

Takže to mám chápat tak, že žena, která si dítě nepřeje ( a předpokládám, že taky pro to něco dělá) se ani neobtěžuje při seznamování ptát na otázky ze života a hned hupsne s chlapem do postele bez pořádné fungující ochrany? Já teda nejsem znalec garance antikoncepce, ale jak často dochází k selhání antikoncepce? Ëxistuje nějaká statistika?

A i kdyby ta statitstika existovala, tak pořád je tu ten přirozený výběr partnera vhodného pro tvorbu potomků - tedy takového, který si jen neužije a neuteče. Nebo už ta ženská intuice v 21. století neexistuje?

0/0
26.7.2018 11:16
Foto

L80i85b66u87š29e 45P60a20l67k13o36v36á 5571153557729

dr. Plzák kdysi řekl, že kdyby chlapi mohli otěhotnět, už by za znásilnění dávno existoval trest smrti, na otázku máš rád děti většina chlapů odpoví kladně protože v očekávání sexu jsou ochotní lhát do aleluja-na druhé straně žena není jen prostředek k rozmnožování lidstva a tak je možné že pro sex si vybere jiný typ muže než jaký se hodí pro rodinu -nemůžete ženám upírat právo na výběr muže podle vkusu a ne podle toho za je schopný finančně i jinak zabezpečit rodinu-jestli podle vás žena svoluje k sexu jen proto že chce otěhotnět tak jsme zpět ve středověku

0/0
26.7.2018 14:45

M49i48c30h79a24l 29S26v38o19b94o48d13a 5848948776801

Za středověk si můžou ženy samy svým rozhodováním. Vše je jen pouze o uvědomění, že existuje moderní lékařská péče, která technicky dovoluje potrat, takže i to rozhodování je hned lehčí. Já ženám neupírám právo k výběru muže a nezávaznému sexu, ale také jim férově neupírám zodpovědnost za uplatnění předmětného práva. Chtěl bych vidět situaci, jak by se ženy rozhodovaly se svolením k sexu, kdyby neexistovala moderní medicína, která technicky umožňuje potrat.

0/0
26.7.2018 16:34

M29i90c70h10a66l 35S93v32o20b57o92d41a 5798938496811

Nestihl jsem dopsat příspěvek. Aby to nebylo jednostranné tak zodpovědnost je samozřejmě i na mužích, ale bohužel větší na ženách. Není to fér vím to a kdybych byl Bůh, tak bych to změnil, ale nemůžu a vy taky ne. Jediné co ženy můžou změnit je to, jak se budou chránit před nechtěným těhotenstvím, pokud dítě nechtějí.

Na druhou stranu současná medicína je hezká, kolik životů zachrání, ale bohužel druhá strana mince je také kolik možností, jak se zbavit dítěte nabízí. Kromě potratu máte i babyboxy. Což mužům i ženám dává nové možnosti, jak se stavět k zodpovědnosti.

0/0
26.7.2018 17:29

O34l46g79a 46P72a61v13l61í68k38o77v34á 6964578347722

Pokud LGBT nabádají k oslavě potratů, už nelze pochybovat o tom, že jsou na permanentním tripu a tento aspekt je třeba si uvědomit.

Mimochodem, každý nespontánní potrat huntuje tělo ženy, rozhasí její biologický rytmus, ale těm zhulencům jde evidentně o to, aby zodpovědnost zkřivili

+6/0
24.7.2018 23:57

J34i54ř17í 66K43i55n15d23l 2538977683667

Nezpochybnitelné právo ženy je její rozhodnutí, zda dítě chce anebo ne. Nám se to kecá. Chlap udělá pár směšných pohybů na ženské a ženská, nechť se stará a ještě bude kecat zda žena má jít na potrat anebo ne.

+3/−2
24.7.2018 17:44

M35i84c58h25a54l 65S77v48o25b40o17d67a 5868198406381

A já jsem si myslel, že už od pravěku pro samici funguje nějaký přirozený výběr partnera, který je nejvhodnější pro tvorbu potomků - tedy že si před samotným početím umí vybrat partnera.

Njn, tak ať se ženská stará. Na druhou stranu budu rád, když takové ženy potratové aktivistky nebudou dál předávat genofond. Aspoň se příště budou rodit konečně inteligentní potomci.

+3/0
24.7.2018 20:23
Foto

L57i69b34u62š32e 30P16a34l86k82o47v78á 5401653917749

podobně by se mohlo argumentovat u mužů-měli by si uvědomit že pokud se neudrží tak dává vznik novému životu a měl b y se proto starat a ne to hodit jen na partnerku-ať se stará chlap když si chtěl užívat;-D

0/0
25.7.2018 9:56

M91i46c35h83a79l 61S78v41o78b84o56d93a 5478488786341

To jste napsala pravdivě, ale potrat je trochu v rozporu se starostí o život. Zadarmo by to měly mít oběti znásilnění. Těm ostatním bych platbu neodpustil. Sama jste napsala, když si chce chlap (nebo ženská) užívat, tak ať si zaplatí dostupnou antikoncepci, nebo ať si zaplatí potrat.

0/0
26.7.2018 10:39

M24i76c65h83a72l 15S43v15o77b33o38d71a 5278988186591

Oprava: Sama jste napsala, když si chtějí užívat.... Druhou část věty dodávám sám.

0/0
26.7.2018 10:41

H47a42n74a 50M82á56r58o94v89á 2921836464737

Je hezké, jak si tady, pánové, notujete. Samozřejmě potraty nejsou důvod k oslavám, to je mimo zdravý rozum a pokud je někdo bere jako ekvivalent antikoncepce, totéž. Jinak je ale přesně vidět pohled někoho, koho se to přímo netýká. Jen ten může doporučit znásilněné ženě "co takhle díte porodit, vždyť ono za to přece nemůže!" Samozřejmě, devět měsíců nosit dítě, vzniklé za jedné z nejvíc ponižujících a traumatizujících situací, kterou může žena prožít, vypořádávat se s reakcemi okolí na těhotenství a pak ho jen tak porodit (taky procházka růžovým paloučkem) a předat k adopci...jaký problém, že? Nebo těžce postižené dítě - i tehdy je potrat vražda? Zajímavé je, že ve spoustě případů se pán tvorstva z rodiny, která se musí podřídit péči o takové dítě, odporoučí a založí si novou, zdravou. Takže hraběcí rady. Jsem stoprocentně pro to, aby o potratu měla právo rozhodnout žena. Těch výstřelků je velmi málo ve srovnání s případy, kdy jde o zjištěné postižení anebo žena pro dítě opravdu nemá podmínky. Pevně doufám, že u nás v tomhle ohledu i nadále zůstane zdravý rozum a neskončíme třeba jako v Polsku, kde se ženám do života pletou pánbíčkáři.

+6/−1
24.7.2018 16:04

D22a86n47a 13T23e64n63z98l18e11r 5850122305153

Znáte ta čísla? Opravdu je znáte, nebo prostě jen střílíte od boku? Kolik z těch desetitisíců potratem zavražděných dětí vzniklo znásilněním a kolik jich počaly bezdomovkyně?

+5/0
24.7.2018 16:22

H55a33n16a 23M78á76r95o55v14á 2721386514667

Nevím, jak jste tenhle argument z mého příspěvku vyčetla. Nenapsala jsem a nemyslím si, že "oprávnění" k potratu má jen bezdomovkyně nebo znásilněná žena.

0/0
24.7.2018 16:28

D28a69n92a 78T31e95n40z65l46e89r 5680142445533

Argumentujete znásilněnými ženami a ženami, které si nemohou děti dovolit. Takže kolik z těch potratů se opravdu týká těchto extrémních okolností - a kolik z nich je jen následkem osobní nezodpovědnosti? To je docela důležité, řekla bych. Když už je to součástí argumentace PRO beztrestné vraždění dětí.

+5/−1
24.7.2018 16:55

H59a39n40a 87M47á61r51o12v71á 2831796144697

No jo, to už jsme zase u toho, co je dítě a co plod....na tohle téma už se diskutovalo tolikrát, je to stále stejné a nemám na to čas ani náladu. Řekněme tedy, že jsem napsala svůj názor, za kterým si stojím: díky bohu za to, že do určité doby se může u nás žena rozhodnout pro potrat v jakémkoliv případě. Třeba v případě, že dostane zarděnky nebo je osmnáctiletá studentka a opravdu se jí jednou stala "nezodpovědnost", oba případy znám. Té první se pak narodily další dvě zdravé děti a ta druhá vystudovala VŠ, našla si prima muže (jiného než při otěhotnění), má dvě děti a je to spokojená rodina. Tož tak.

+2/0
24.7.2018 17:18

D76a65n81a 73T73e70n96z45l39e24r 5320642155883

Aha, tak vy nemáte ani chuť ani náladu. Rv Jenže situace se tímhle prostě odbýt nedá.

Takže znova, kolik těch případů připadá na opravdu postižené děti, děti pocházející ze znásilnění a děti bezdomovkyň?

V dnešní době není problém dát nechtěně vzniklé dítě k adopci. Na takové děti se stojí fronta.

Místo toho ženy smějí řešit problémy, které svou vlastní hloupostí a nezodpovědností způsobily, na úkor jediného účastníka, který opravdu za nic nemůže - dítěte, které si jako jediné svůj úděl opravdu nevybralo. Státem povolenou vraždou. Tenhle systém je nelogický. Na jednu stranu se staráme, vyšetřujeme, léčíme ještě nenarozené děti, umíme je i za drahé peníze operovat ještě dřív, než přijdou na svět. Na druhou stranu jim dáváme status bioodpadu. Tuhle diskrepanci by měla civilizovaná společnost odstranit.

A ne, opravdu to není tak, že jeden den je to odpad a shluk buněk a za pár hodin a to už je to člověk, který smí dědit a má právo na lékařskou péči. Člověk je to od samého počátku. Není to ani odpad ani delfín ani pes.

+6/0
25.7.2018 2:13

M48i18r42k47a 18S44t32e46h26n73o84v89á 6884254255977

Paní Tenzler, z Vašeho komentáře je vcelku jasný Váš vyhraněný názor. Dovolte uvést argumenty na druhé straně. Liberální přístup k potratům způsobuje (po jisté době platnosti), že počet zákroků se snižuje a to podstatně. Můžeme si hrát na moralisty a etiky, realita ovšem zůstává, že represe problém neodstraní, pouze ho přesune do ilegální roviny a navíc se přidá problém s ohrožením života ženy (pokoutní potraty prováděné amatéry; užití léků, které mají jako vedlejší účinek vyvolání potratu a následné zdravotní obtíže ženy atp.). Pokud Vám tedy skutečně jde o životy nenarozených dětí, je z dlouhodobého hlediska skutečně lepší potraty povolit. Ve výsledku dojde k tomu, že je donošeno mnohem více dětí.

0/−1
25.7.2018 10:07

L19u97d26ě36k 63T98o63n26d93r 3421462182305

V televizi běží reklama na kondomy Durex, kde se uvádí, že 50% českých žen šlo na potrat.

Pokud je to pravdivý údaj (?) tak to o nějakém snižování počtu zákroků nesvědčí.

0/0
25.7.2018 15:20

M24i17r33k42a 72S12t93e38h45n70o69v46á 6404494185887

Reklamu jsem neviděla, ale statistiku ano, hovoří cekem jasným jazykem. Číslo 50% je naprosto úplně vylhané. V současné době končí potratem zhruba každé 4 těhotenství, z těchto je však více než třetina spontánní (tedy ne interrupce ale smůla). Vím že argumentovat svým okolím je klamné, ale z mých odhadem tak 50 blíže známých žen tuto proceduru absolvovala nejvíce desetina, a z nich většina již v pokročilejším věku, kdy doma už 2-3 sviště měli a na další se necítily.

0/0
25.7.2018 15:39

J82o81s81e30f 41P15a33v48e78l35k49a 5531267527752

Reklama na kondomy je dobrá hovadina a podvod. Podle zkušenosti vede tento způsob "řešení" k nárustu potratů u nejmladších žen (Británie) a k dalšímu šíření epidemie HIV Afrika. Jenže reklamu na zdrženlivost až do manželství dnes asi nikdo nezaplatí...

Spolehlivost kondomů se uvádí 10% (pearl index).

0/0
26.7.2018 9:50

L96u24k25á12š 65W60a57g26n22e31r 7697725378564

No on ten jediný účastník, který za to nemůže se k tomu bohužel nemůže vyjádřit. Ale já být v kůži toho nenarozeného dítěte a mít matku která bojuje s rozhodnutím - na jedné straně dítě nechce (ať už z jakéhokoli důvodu) a na straně druhé je jí proti srsti to dítě jak vy říkáte zabít a je jí ho líto - bych velice rád vystrčil hlavu a řekl jí "Mami pokud mě opravdu nechceš tak jdi na potrat, nemusíš mě bát, že by mi to vadilo."

Samozřejmě to jsem já, jinej člověk by jí možná řekl "Opovaž se mě zabít, budu tě chodit strašit." Ale bohužel nemáme možnost zjistit názor někoho, kdo ještě žádný nemá. A rodiče běžně rozhodují za své nezletilé děti. Ano většinou to nejsou otázky života a smrti, ale pokud mají své dítě rádi, rozhodují podle toho, co je podle nich pro dítě nejlepší (a o i v případě, že to jejich dítě už nějaký názor na to má a je zcela opačný). A pro mě (kdybych měl rozhodnout o svém životě) je spousta případů, kdy by bylo nejlepší se nenarodit.

0/0
25.7.2018 11:50

J89i33ř59í 55M37í21k60a 7648872877180

Má to něco do sebe... tvrdí se, že dítě vycítí, že bylo nechtěné (třeba kvůli tomu, že už mají rodiče hlavu plnou starostí s dítětem, které už mají, než že by matka přímo musela přemýšlet o potratu). Typicky se tak k němu podvědomě matka i chová.

0/0
25.7.2018 18:44
Foto

L83i83b62u47š61e 49P21a92l94k71o31v24á 5471523377349

jsou i případy kdy selže antikoncepce, kdy muž slíbí já si to ohlídám a neohlídá, kdy slibuje věčnou lásku a když zjistí, že je žena v jináči tak se vypaří...jak v těchto případech trestat nezodpovědnost mužů? Nikdo nemá právo ženě zakazovat aby potratila, pokud dítě nechce...

0/0
25.7.2018 10:01

M64a68r97t70i42n 95K91a87v11k89a 4976871412242

Nemáte pravdu, že se to mužů netýká. Kolik "mužů" nutí své partnerky na potrat, kolik žen šlo na potrat, aby neztratily svého "muže"? je jich více než dost. Co se týče dalšího, těhotenství ze znásilnění, případně dítě může být "poškozené" , tak si dovolím říci, že pořád se jedná o nový život. Jako člověk, který pracoval několik let s mentálně postiženými, si opravňuji říci, že život plnohodnotný, byť ti "zdraví" si myslí opak.

Víte Hanko, chápu co říkáte a co tím chcete sdělit, ale dovolte mi jednu "kacířskou" myšlenku.

Předtím, než jsem vystudoval teologii, tak jsem studoval a nedostudoval psychologii a sociologii. Měl jsem tak možnost číst příběhy žen, které byly znásilněny a otěhotněly. Šly na potrat a psychické trauma z potratu u nich bylo větší než ze znásilnění. Víte, nebudu souhlasit se ženou, která se po takovém zážitku rozhodne pro potrat, ale ani jí nebudu odsuzovat.Ale také to nebudu nazývat eufemisticky umělým přerušením těhotenství.

+4/0
24.7.2018 16:29

L42u36k37á92š 81W76a93g78n59e80r 7577785418834

Já věřím tomu, že ti mentálně postižení žijí plnohodnotný život a já jim ho přeju a věřím, že kdybych byl mentálně postižený, taky bych žil plnohodnotně a život bych si užíval. Ale teď jako nepostižený mám ten názor, že kdybych se měl narodit ve stavu, kdy nebudu schopen se sám o sebe bez cizí pomoci postarat, tak bych se raději nenarodil. Ani ne kvůli tomu, že bych se bál neplnohodnotného života, naopak si myslím, že jako mentálně postižený bych s velkou pravděpodobností měl mnohem míň starostí a užíval bych si život víc než teď, ale nechtěl bych být komukoli na obtíž. A to ani přesto že mi určitě řeknete, že kdyby mě rodiče milovali, nebyl bych pro ně přítěž, ale radost. Ale stejně jako bych nechtěl někomu viset na krku například kvůli nějaké nemoci nebo nehodě, tak bych se ani nechtěl narodit jako tato "přítěž".

+3/0
24.7.2018 16:45

H67a18n22a 12M10á85r94o94v88á 2261756864917

Ano, přesně tak to vidím i já.

0/0
24.7.2018 17:25

H74a45n71a 50M33á60r79o39v94á 2861536704607

Je mi úplně jedno, jak se tom u říká. Na rozdíl od vás znám pár rodin i žen, které na to zůstaly samy, kde mají postižené děti, někdy i fakt hodně a, nevím, jak je to možné, ale nemají pocit, že je postižené dítě obohatilo. Dělají pro ně vše, co je třeba, ale je to hlavně na úkor dalších dětí i života rodiny.

+2/0
24.7.2018 17:23

H39a85n18a 26M23á62r63o18v30á 2911776944877

Vidíte, jeden z těch obvyklých důvodů jste uvedl. Žena, kterou k potratu nutí partner. V takovém případě má téměř jistotu, že pokud si dítě nechá, zůstane s ním sama a navíc dnes bohužel značný předpoklad, že z bývalého partnera bude léta vymáhat i pár korun výživného. Zejména v dnešní době, kdy není jednoduché zaplatit bydlení i pro dva vydělávající, má budoucí samoživitelka opravdu skvělé podmínky pro dítě.

0/0
24.7.2018 18:26
Foto

L55i29b46u47š20e 26P93a84l29k43o86v40á 5341273617539

přesně tak paní Marová-dobře že jste zmínila ty nezodpovědné muže kteří často odchází-ti by měli být trestáni především

0/0
25.7.2018 9:58

L72u31k67á41š 49W55a19g85n71e13r 7237325828534

V podstatě souhlasím se vším co jste napsal. Ale mám problém s tím, že potratu říkáte "zabití nenarozeného dítěte".

0/0
24.7.2018 15:31

J52o93s55e44f 15M60i92k56i75n 5363754745194

To je už úhel pohledu. Pro jednoho to je zabití nenarozeného dítěte a pro jiného není.

Dovedu si představit, že se to může občas nějaké ženě přihodit a takový zákrok vyhledá a realizuje. Nedovedu si to ovšem odůvodnit pokud se to děje pravidelně (v článku uvedeno i desetkrát). To jistě není dle mého názoru správné.

+1/0
24.7.2018 15:38

L52u31k85á88š 44W12a64g56n70e19r 7637485988194

S tím souhlasím. Jestli někdo chodí na potraty stejně často jako si mění ponožky, rozhodně to není v pořádku. Taky si myslím, že je naprosto v pořádku si potrat zaplatit (minimálně pokud není prováděn ze zdravotních důvodů), on by se asi zvýšil počet lidí, kteří si dávají pozor, aby nechtěně neotěhotněli, kdyby za ten potrat měli pokaždé vysolit několikaměsíční plat.

+2/0
24.7.2018 15:45

J59i74ř17í 13M70í11k74a 7898922837880

Opravil jsem pak na dvacekrát.. jsem si tu její větu původně zapamatoval špatně. Ale prostě mnohokrát no..

V linkovaném videu říká s nadšením, že ona sama už byla na dvou potratech. Dělají se i trička "Byla jsem na potratu".

Já si jako jediný užitek dokážu představit, že ženy, co podstoupili potrat, a mají výčitky, můžou cítit nějakou úlevu z trivializace celé věci. Ale argument, že jde o trivialitu, vnímám skutečně jako falešný. Napadlo mě, že ta žena možná zažívala výčitky svědomí, a aby se s tím vyrovnala vlivem kognitivní dizonance, změnila svůj pohled na svět. Pohled, kde potrat je normální věc srovnatelná s novým účesem nebo manikurou.

+4/0
24.7.2018 16:08

J22o11s59e25f 54M40i64k73i45n 5663644845234

Přesně jak říkáte. Jde o výčitky a o jejich odůvodnění. Přesně na tom bylo založeno spousta zvěrstev, kdy se razilo např. že černoši čí židé nejsou lidé a je možné je zabijet, že nemuslimy je možno zabijet. Tohle je něco podobného

0/0
25.7.2018 8:14

M77a30r28t96i81n 84K90a94v15k50a 4426811682332

Máte pravdu, nejde o zabití, ale o vraždu

+4/−4
24.7.2018 15:42

L14u73k44á61š 37W12a98g32n10e14r 7407255788984

Tak to je zvláštní, že naše věznice nejsou plné gynekologů.

+1/0
24.7.2018 15:47

D74a63n52a 93T89e92n34z50l81e77r 5180172915923

Jen otázka toho, jak se na to aktuálně dívá justice.

+2/0
24.7.2018 16:24

M16i59l26a43n 84B17a59r98t11o14s 9360824236555

Oops, plus preklepem

0/0
24.7.2018 19:25

P29e24t65r 65B16u91r30i51a96n 4471916754978

Pořád mi to přijde pro potřeby tohoto sdělení v článku příhodnější, než třeba odstranění dítěte. Koneckonců, když už používáme pojmenování dítě (nenarozené), tak se slovo zabití hodí víc, než třeba demontáž.

0/0
24.7.2018 15:54

L63u91k65á52š 30W19a15g25n50e86r 7967395708484

Já bych v tomto případě taky nepoužil výraz dítě, ale například plod.

+3/0
24.7.2018 15:56

B75o61h47u67m16i78l 77M30i67c21h52a11l 3105724645611

Jenže hranici nejde určit. Můžete skončit až u toho, že dokud není venku hlava, jedná se o plod (partial-birth abortion). I velmi malý plod uhýbá před kyretou, tak kde je ta hranice?

0/0
24.7.2018 19:19

J77i51ř19í 18M94í17k44a 7608162737180

Chápu, ale přijde mi, že otázka,co už je vlastně člověk dost často tu debatu o potratech zavádí do biologicko-náboženské roviny, kde začíná člověk resp. od jakého stáří plodu lze někoho považovat za člověka. Na to není jasná odpověď.

Podle mě je to člověk.. protože má DNA člověka.

+2/0
24.7.2018 16:00

L40u78k36á68š 35W44a53g53n88e59r 7797845968294

To má i spermie a kdybych ji bral jako člověka tak se přede mnou může stydět kterejkoli masovej vrah. Mně na tom "zabití dítěte" nejvíc vadí, že to prostě vzbuzuje hodně negativní pocity. Okamžitě to na člověka křičí "potrat je zlo, potrat nikdy" a to je podle mě špatně.

Máte pravdu, že rozhodnout co už je a co ještě není člověk je otázka na kterou se dá odpovědět jen hodně těžko a každý pro to může mít jiná kritéria. Ale když místo "potrat" použijete "zabití" nebo dokonce "vražda", okamžitě je patrné, že aspoň do jisté míry odsuzujete každého kdo o potratu byť jen uvažoval.

+2/0
24.7.2018 16:15

J43i34ř54í 10M28í19k41a 7608872187540

Křesťanství to prožívalo i u té spermie. Teď už snad antikoncepci schvalují.

Myšlenka asi byla neplytvat spermatem (energií) ve vlastním zájmu :)

Cítil jsem potřebu potrat upřesnit slovem "usmrcení", protože zástupné termíny mohou věc zlehčovat. Obzvláště termín "pro-choice" - anglicky "pro volbu" . Tam už není ani to slovo potrat a je řeč o tom,že mají mít lidé volbu :)

Asi nemá význam to ale přímo démonizovat silnými termíny. Usmrcení plodů?

0/0
24.7.2018 16:52

KDO VYHRÁL?

BR17

Poputují Italské dvojhubky Marty Kučíkové právě k vám? Podívejte se na výsledky soutěže.

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz