Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J22a20k58u10b 72Z97e36m40á66n62e18k 2344523761768

O nevhodnosti demokracie se psalo již v antice. Že je současný poměr mezi úmrtností a porodností neudržitelný se ví pod každým článkem o třetím světě.

A váš článek, ve kterém se snažíte udělat skandál z ničeho, je nesouvislý blábol člověka, který se neumí vyjadřovat. Návštěva by prospěla.

0/0
4.2.2018 20:17

J72i17ř21i73n78a 33H53o36l14o77t52o94v90á 1475642598943

Děkuji R^, psala jsem vám zprávu už včera přes systém idnes

0/0
19.1.2018 15:45
Foto

K51a29r49e15l 77Á95b66e90l24o92v95s68k91ý 7579840723262

... tolik psychiatrů tady ale není - reakce na perex;-)

+2/0
18.1.2018 21:37

V88o68k65o51u36n 60V48l40a34d55i46m93i57r 8872718719708

Mate na mysli Lacio, nebo AS?

+2/0
18.1.2018 21:21

V68o92k81o34u52n 66V15l94a82d66i61m21i21r 8812838129428

teda Lazio, ale radeji jsem to napsal foneticky abyste rozumel.

0/0
18.1.2018 21:22

M62i91c42h15a81l 62S96v78o27b57o36d65a 5688568126201

Velmi hezký článek. Z mého pohledu jde o velké selhání profesionální žurnalistiky, protože novinář, který se neptá je podezřelý. Tohle vůbec není o Zemanovi a Drahošovi ,ale o lidech, kteří se živí poskytovat veřejnosti pravdivé objektivní informace a pokud vědomě skončí v polovině získávání informací, nemůže být řeč o nějaké objektivitě.

V článku jste dal podstatnou otázku mezi řádky, ale i v řádcích.

Bylo součástí projektu "Meze růstu" řízená redukce lidské populace ANO nebo NE?

Tady je teď úplně jedno jestli byli členy oba, ale proč a z jakého důvodu se novináři nepídí po odpovědi?

Jediná kaňka ve vašem článku jsou vaše slova, že šéf české pobočky někoho doporučuje k psychiatrovi. Z rozhovoru" že je to spíš otázka pro psychiatra" to tak jednoznačně nevyplývá, takže jde jen o vaši spekulaci.

+2/0
18.1.2018 19:22

J14i85ř22í 12M56í95k86a 7408982687540

Díky za názor. Myslím, že vypichujete to podstatné.

S tou otázkou pro psychiatra máte pravdu. Když jsem později ten článek ČRo znovu četl, jsem si uvědomil, že to myslel jinak. Že spíš psychiatr by posoudil, proč lidé tíhnou ke konspiračním teoriím. Myslím, že vhodnější termín je spíš "psycholog", protože psychiatr se právě spíš zabývá konkrétními pacienty z pohledu medikování látek. Proto mě to asi zmátlo :)

+1/−1
18.1.2018 19:26
Foto

J52a56k67u93b 35R81o75t14h 5699393171766

Ale kdepak, synku, psychiatr je tam správně. ;-D;-D;-D

+3/−2
18.1.2018 19:28
Foto

J59a75k52u89b 69R36o77t35h 5409943521646

Možná proto, že novináři vědí, jaká je to kravina a pouze potrava pro konspirátory. Alespoň my jsme to v devadesátých letech (on to ten Zeman cpal všude) v redakcích věděli. ;-D;-D;-D

+6/−2
18.1.2018 19:28

M79i72c96h56a49l 88S84v18o94b31o97d20a 5718148786971

Jenže správný novinář by měl veřejnosti vysvětlit co je a co není kravina, tak aby veřejnost netíhla ke konspiračním teoriím. Když vynechám, že někdo dal v minulosti prostor pro publikaci, tak proč a z jakého důvodu se neobjeví teď nějaká protipublikace, která by veřejnost nasměrovala správně? Já "meze růstu " nečetl, takže ani nevím jestli je tam předmětná pasáž o řízené redukci populace.

Takže jste byl novinář? Chápu vaši averzi na komunisty. Moji prarodiče zase majitelé celkem rozsáhlých polí.

0/−1
18.1.2018 19:46

J73a31r29a 44R10a26n82k 1931796459201

Novinar, aspon spravny novinart a ne neco z aeronetu=kartarka, nebo Sputniku, kde cerpaji soudruzky.... zrejme Holotova a Petrik:-)Rv

0/0
19.1.2018 3:34

O87n18d97ř28e74j 31N37ý97č 6818275947403

Není horší snad ten kdo jak říkáte nebezpečný klub u nás zakládal? Ten snad musel o jeho nebezpečí vědět a zavlekl ho k nám. A to byl Zeman.

+4/−2
18.1.2018 18:16

J71i81ř67í 87M73í67k57a 7678702257160

Přečtěte si článek. K Zemanovi se vyjadřuju taky.

+1/−2
18.1.2018 18:20

O30n60d96ř77e43j 59N37ý96č 6408665937153

Myslíte tím jedním slovem? To si děláte srandu? Celý článek je útok na Drahoše. Zeman ho zakládal, tudíž on je hlavním nositelem myšlenek Římského klubu. Když něco zakládám, tak s tím musím hodně souznit. Jestli se vám nelíbí tak útočte na hlavního viníka že tady je. Zemana.

+6/−1
18.1.2018 18:26
Foto

J71a83k42u89b 21R52o39t56h 5709753481116

A to ani Míka neví, že první u nás rozšiřoval a pasáže z té strašné knihy překládal právě Zeman. ;-D;-D;-D

+2/−2
18.1.2018 18:33

J48i68ř54í 10M36í90k71a 7528402497370

Bylo to hned po revoluci. Kdo ví, jaké jsou jeho postoje dnes. To by mě také zajímalo. A sám ty otázky adresuju oběma.

Neútočím na Drahoše ale na tu debatu okolo. Téma ŘK nás přivádí k velkým otázkám. Drahoš mi skutečně není sympatický, ale nenasazuju tu nutně Drahošovi psí hlavu za nějaké členství.

Ve skutečnosti v celém článku šiju jen do novinářů, kteří mystifikují, a celou věc zlehčují.

+2/−1
18.1.2018 18:49

O13n68d10ř75e11j 14N83ý44č 6138735517113

A co činy? Zeman už několikrát dokázal že demokratickou ústavu si vykládá jak chce. To přesně pasuje na Římský klub a jejich teze že demokracie již není vhodná. To jste sám napsal. Nezaznamenal jsem ani jeden čin Drahoše který by byl proti demokracii. Výsledek je jasný. Zeman je nositelem myšlenek Římského klubu.

+2/−2
18.1.2018 19:09

J93i67ř94í 72M35í80k14a 7628902137360

Výborně, že se zase dostáváme k obsahu článku. S tou ústavou nevím, co myslíte? Úvahy o jmenování menšinové vlády?

No, kdyby Zeman zavedl diktaturu a popravoval disent, tak by to v souladu s demokracií bylo, protože byl zvolen v demokratických volbách. Nicméně nerespektování ústavy je skutečně něco nedobrého... nejdříve je nutné ji změnit, jinak jde pak o absenci právního státu.

Mně se o osobně taky některé Zemanovi kroky nelíbí.. na druhou stranu některé jeho anti-liberální postoje jsou mi sympatické. A ty si spojuju i s Římským klubem. Jeho postoje jsou totiž často dost v rozporu s ideologií toho thinktanku, tak se mi zdá Zeman vzdálenější, že by zrovna on byl tím hlavním nositelem jejich myšlenek. Je proti imigraci, nefandí věcem jako Prague Pride stejně jako Klaus. Drahošovi názory na gender problematiku a některé jiné zas naopak sedí na ten Římský klub.

Proto mě Zemanovi aktivity při zakládání až tak nevzrušují. Ostatně sám později Římský klub hanil, že jde o vědecký fetišmus, či co to říkal.

+2/−1
18.1.2018 19:22

O12n93d58ř87e37j 85N65ý66č 6248105417113

Když nevzrušují tak nerozumím o co se snažíte. Sám Zeman říká že je vlastně neškodný, vy to převezmete a pak napíšete jak může být nebezpečný.;-D Prostě Drahoš fuj. At se děje co se děje.;-D

+1/0
19.1.2018 0:30

V49i82l49é70m 55B93a73r43á27k 4146657799586

To jsou nesmysly až to bučí. Stalin v roce 1936 popravoval za to co kdo řekl v roce 1917. Jinak Zeman byl v Římském klubu také.

+5/−2
18.1.2018 18:14

A35d96a13m 57B67í24l56e97k 4156194711737

Díky autorovi, tohle jsem věděl už dávno, bohužel když to řeknu běžnému ovčanovi, kouká na mě a buď netuší, která bije nebo si myslí, že si vymýšlím. Mimochodem členem byl krátce i pan Robejšek a ten podle vlastních slov poté, co zjistil, jaké mají názory, rychle se loučil...

+2/−2
18.1.2018 17:57

O12n88d85ř24e45j 65N45ý36č 6538935417333

Robejšek klub v Německu dokonce zakládal.

+2/0
18.1.2018 18:09
Foto

J40a30k23u30b 56R41o37t59h 5409833711156

A co má být? 8-o8-o8-o

+4/−4
18.1.2018 17:42

J16o41s26e96f 82U43l34m36a50n 8640460318105

Omezit porodnost je jediná možná a správná cesta.

+2/0
18.1.2018 17:33

J41i38ř27í 50Ř43e92z89n70í58k 4622362903255

Čím menší podíl mladých lidí v populaci, tím menší prostor pro inovace, a tím také pro překonání mezí růstu.

0/0
18.1.2018 17:45

J77o91s87e24f 42U73l38m55a40n 8730590388945

Řeč je samozřejmě o zemích Afriky apod. Trvalý růst populace je neudržitelný. Evropy a Severní Ameriky se tento problém netýká.

+2/0
18.1.2018 17:56

J36a96r57o88m16í93r 71K64r20á20l 4370289124659

A trvalý růst za současných podmínek pochopitelně také.

0/0
19.1.2018 6:36

J30i71ř23í 50M55í47k30a 7178422207720

Konečně něco k tématu. Osobně nejsem fanda čínské cesty zákonu politiky jednoho dítěte na rodinu.

Nyní po letech se zjistilo, že většina rodin preferovala syna, a tedy je v Číně příliš málo žen. Námluvy jsou tam neskutečně komplikované... velice provázané s bohatstvím/sociálním statusem. Populační růst to asi omezí, ale musí být náročné trávit život bez partnerky.

Osobně je mi sympatická svoboda... nechat to organicky všechno vyvíjet a zasahovat do toho státem minimálně. V populační explozi problém nevidím. Myslím, že je to zveličené, a ŘK se na tom zveličení, myslím, hodně zasloužili. Většina českých rodin má max. 2 děti.. pro stabilní populaci je uváděno mít index počtu dětí minimálně 2,1. Někteří malý počet dětí přisuzují kvalitě života v rozvinutých zemích. Roli asi hrají i ekonomické důvody.

+1/−1
18.1.2018 17:57
Foto

P72a57v17e66l 66D98v71o20ř69á42k 5609745314640

To, že nevidíte problém v populační explosi, je důkazem Vaší neschopnosti myslet v širších souvislostech. V současnosti je Země na pokraji udržitelnosti, protože drancování přírodních zdrojů už přesahuje přijatelnou mez.

Tím pádem se zvětšují lokality, kde je hlad a šíří se nemoci, lidé se tam stávají agresivní.

S ohledem na čerpání přírodních zdrojů se odhaduje, že optimální počet obyvatel je zhruba 2 miliardy. Různí odborníci se v čísle liší, ale současný stav asi neschvaluje nikdo.

Pokud se nějak nezasáhne, může to skončit i úplným zánikem lidstva.

+2/−1
18.1.2018 18:25

J77o11s19e82f 30U33l14m31a46n 8200520738525

Přesně. Navíc není ani tak podstatné, jaké jsou nějaké teoretické krajní meze. Slepici lze také chovat klidně v klícce metr krát metr, ale takový život je pro toho tvora utrpením. A dost silně pochybuji, že lidé se s tímto slepičím životem budou ochotni smířit.

+2/0
18.1.2018 18:39

J87i25ř53í 79M58í36k81a 7728822977910

Drancují se přírodní zdroje ale to s přelidněním nutně nesouvisí. Víte kolik jídla se vyhodí? Možná není problém ve velkém počtu lidí, ale v neefektivním chování. Neudržitelné.

Drahoš je zjevně zastáncem trvale udržitelného rozvoje a podobných idejí Římského klubu. Tou je autoritativně lidi řídit. Aby svět nezkolaboval. Legitimní postoj, ale já s ním nesouhlasí, a to je přesně, co chci vědět o prezidentovi. Nelíbí se mi ten socialistický autoritativní postoj, který má člověka za hloupého, který musí být násilím převychován pod výhrůžkami zániku lidstva.

Je možné o tom mluvit, ale jak vidíme v praxi, cestou se stala autoritativní diktatura. Proto ta kritika. A ŘK se ve svých predikcích mýlili. Předpovídali zánik lidstva na rok 2000.

Osobně mi přijde lepší riskovat zánik lidstva než se vzdávat svobody.

+1/−1
18.1.2018 18:44
Foto

Z61d13e69n60ě12k 93M20a11t79u88š80k25a 7648386405116

pokud bude blog o tomhle, rád podiskutuji.

Ale pokud je formátován tak, abyste v něm vymáchal hubu někomu, koho nemáte rád, tak máte smůlu.

+2/−1
18.1.2018 18:34

J88i52ř34í 12M44í30k88a 7288452267540

Já kritizuju tendence k nesvobodě. S tím mám spojený Římský klub. Nemusí to platit plošně.. členy po světě bude jistě mnoho různorodých lidí.

Ale jak z Marxova Kapitálu vznikla diktatura komunismu, i zde máme určitou ideologickou platformu, kterou jsou lidé unesení.. a nemusí to ani myslet zle.

Mediální obrázek, že se na Římském klubu má plánovat ovládnutí světa, je strašně simplistické zjednodušení. Když se ale podíváte do mnou níže citovaného výroku od Ehrlicha, píše se tam nutnost vytvoření světové autokratické vlády.

Když říkám, že s tím nesouhlasím, a chci vědět postoje kandidátů, tak snad jen se planě nesnažím někomu "vymáchat v něčem hubu". Přitom myšlence domlouvání řízení světa je vysmíváno, ale přitom to tam máte napsané - jednotná světová vláda. Či-li ovládnutí světa. Dalo by se říct - vědecká autokracie.

A to není o tom, že by Drahoš osobně měl mít jakékoliv ambice řídit svět. Ne, ale zdá se, že je poplatný té ideologii. Logickým krokem by mělo být, aby takové obavy rozptýlil, a ujistil nás, že například respektuje suverenitu České republiky. Ne každý je zastáncem federalizace. Sic jednoho dne může být skvělé, pokud se přirozeně země světa spojí v jeden celek... Co mi vadí, je docílit toho silou.

+1/−1
18.1.2018 19:04

J45a31n50a 15S50t29e45h10l31í40k51o28v76á 2599490780416

preference chlapců byla hloupost, ale jinak politika jednoho dítětě by měla fungovat globálně!

+1/−2
18.1.2018 19:23

M85i45c63h98a43l 70S52v41o81b19o48d36a 5108348396231

Jeden podstatný problém populační exploze může být nedostatek vody, protože dospělé lidské tělo je tvořeno cca 50% vody (čím mladší tím větší podíl) a i když si tělo vodu dokáže samo metabolicky vyrobit, pořád máte nezanedbatelnou potřebu vodu denně doplňovat. Pokud se vlivem exploze bude spotřeba vody zvětšovat v budoucnu dojde k nevyhnutelnému.

+1/0
18.1.2018 19:31

J74i74ř84í 34M53í58k74a 7588872217640

Ano voda je pro nás důležitá a její nedostatek může být jedno z největší témat v budoucnosti.

Situace nás asi tlačí s růstem populace i rozvíjet náš vývoj včetně technologií.

Izraelské technologie odsolení mořské vody apod. může vytvářet onu cestu. Stejně tak kolonizace vesmíru nebo vytváření umělých ekosystémů.

Počítat se s tím nedá. Jinak mi přijde, že skutečná řešení mají malou prioritu .. za to zbrojení velkou. Současným směřováním to skutečně vypadá na katastrofu

0/−1
18.1.2018 20:10

A88n31t92o59n26í52n 38T78i65c84h68e98r66a 6506718783766

Pokud jste schopný vyplodit takovou ptákovinu, nedivím se, že někdo dokáže z vět, vytržených z kontextu článku nějakého člena ŘK usuzovat na povahu a záměry jiného člena ŘK. :-P

Člověk sám o sobě k přežití a doplnění vody potřebuje zdrojů vody minimálně. O několik řádů více spotřebují technologie, které pro život nejsou nezbytně nutné, pouze nám ho zpříjemňují a zkvalitňují. Od splachování, napouštění bazénů a zalévání zahrady vodou z řadu až po výrobu a služby s extrémní spotřebou vody.

0/0
19.1.2018 11:19
Foto

Z14d27e21n91ě25k 28M51a29t35u13š65k11a 7208196495676

neodkládejte to a zajděte si za tím psychiatrem

+9/−1
18.1.2018 17:15

J22i64ř30í 27M29í27k43a 7498182857830

"Rozmnožování lidí je zhoubné jako rakovina, a proto musí být vyoperováno, i když operace si bude vyžadovat mnohé zdánlivě surové a bezcitné zásahy, a nesmí se ponechat na vůli lidem, rozhodování musí být svěřeno odborníkům a prováděno světovou vládou" (str. 149).

"Populační bomba", autor Paul M. Ehrlich, člen Římského klubu

+2/−1
18.1.2018 17:22
Foto

Z95d18e98n65ě54k 91M33a86t18u43š59k71a 7198116445966

viz 18.1.2018 17:15

+5/−2
18.1.2018 17:25

J11o19s52e61f 28U66l87m56a10n 8130660228825

jestli jsem to správně pochopil a uvozovky tomu nasvědčují, pan Míka použil citaci. Za citaci někoho jiného ho posíláte k psychiatrovi? Přijde vám to logické?

+1/−1
18.1.2018 17:35
Foto

Z98d91e73n80ě77k 43M42a51t16u56š11k54a 7648576445346

nepochopil jste to správně

+3/−1
18.1.2018 17:41
Foto

J56a86k66u57b 18R41o15t20h 5849743531566

Nepochopil jste to správně. :-/

+3/−1
18.1.2018 17:41

J79i97ř65í 44M32í82k50a 7318762717260

Docela si s panem Matuškou notujete :-) A jak jste to oba napsali ve stejnou minutu ,)

Nu, posílat někoho k psychiatrovi nebo teda spíš zavírat do blázinců byla oblíbená sovětská praxe, jak zatočit s politickým disentem. Asi jsou takové postoje stále populární.

Ale možná zkuste přece jen vysvětlit, jak posílání k psychiatrovi souvisí s oním citátem.

+2/−3
18.1.2018 17:47
Foto

Z37d62e29n66ě75k 11M54a70t65u43š91k52a 7688416655956

a psát o lidech výmysly a překroucené skutečnosti, byla také sovětská praxe.

A zvládáte ji dokonale.

+3/−2
18.1.2018 17:54

J41i43ř64í 49M72í32k57a 7758622107300

Od toho je tu diskuze, kde je dán prostor uvést, v čem se autor článku pletl.

Myslím, že původním účelem nebylo, aby někdo autorovi nadával.;-)

+2/−1
18.1.2018 17:59
Foto

Z55d98e23n22ě51k 15M64a89t84u90š14k51a 7908286975526

autorovi nenadávám, pouze přátelsky doporučuji.

A kromě toho, nesmysly se obvykle blbě vyvracejí, takže škoda diskuze.

+1/−2
18.1.2018 18:15

J11i19ř42í 31M52í78k24a 7188652797390

To jsem čekal, že napíšete.

Ano pasivně agresivně mi jen přátelsky doporučujete navštívit lékařskou péči. ;-D

Některé komentáře tu umím odhadnout s 99% přesností.

+2/−1
18.1.2018 18:19
Foto

Z82d71e23n56ě43k 28M34a91t70u44š86k91a 7398556895596

jste prostě dokonalej, to já vím

+1/−1
18.1.2018 18:24

J40a51n57a 72S44t30e41h38l76í19k97o21v23á 2769690420376

děkuji za knižní tip R^

+1/−1
18.1.2018 19:29

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz