Jiří Míka

Je tedy násilí vůči lidem s jiným názorem legitimní?

10. 06. 2017 22:26:53
Zakuklený aktivista napadl novináře RT. Odpůrci totalitního Ruska tomu tleskají palcováním příspěvku resp. komentářem "Jen tak na ně!". Zastal jsem se principu nenásilí a účastníci diskuze volali, abych byl v diskuzi zabanován.

"Diskuze" probíhala přibližně následovně:

Kdosi nahrál příspěvek z YouTube, kde je zmíněný útok na reportérku z řad zakuklených francouzských aktivistů:

video //www.youtube.com/embed/GFKCEL1YCsg

V reakci někdo napsal "Jen tak na ně s*áče!"

Můj komentář "Uf nikdy jsem nepochopil, jak jde považovat násilí za diskuzi.
I kdyby Putin jedl lidská embrya k snídani." se setkal s razantní opozicí a kluci si asi i poškodili rukou od zuřivého mačkání palce dolů na mém příspěvku.

"to není diskuse. To je ilustrace přísloví 'na hrubý pytel, hrubá záplata.' Občas je to rozumná strategie." dostalo se mi reakce od jiného účastníka diskuze.

"Z hlediska vyššího principu mravního vražda na tyranu není zločinem." namítl jiný.

Pokoušel jsem obhájit svůj názor, že mi tento druh násilného projevování názoru nepřipadá dobrý, ale kloudné diskuze se moc nedočkal. Záhy se objevovaly hlasy, ať je mi do diskuze zakázán vstup.

V kostce mi bylo řečeno, že v tomhle případě novinářky RT (Russia Today) je útok prostě zcela legitimní, a kdo tvrdí opak, je v lepším případě magor/demagog, v horším agent Ruska.

Je tedy podle kavárny násilí jako legitimní argument?

Otázka legitimity násilí pro vyjádření názoru je nicméně v současné době velmi aktuální, protože podobné útoky jsou velmi časté. Překvapivě skoro pouze ze strany radikální levice (+ toto schvalování z poza klávesnice). Možná média útoky neonacistů cenzurují, ale nevybavuji si moc útoků "nacistů" z poslední doby.

Ne že bych neonacismus schvaloval. Naopak. Ale pokud se bije na poplach kvůli neonacistům, tak mi přijde, že nyní jsou spíš problémy s "neo-levičáky". Čistě do počtu takových útoků. Před těmi kupodivu žádné masy neprotestují. Žádné aktivity HateFree a jiných tolerantních lidí na násilí levice neupozorňují.

Jde většinou od menších forem napadení (facka) po bití do krve a žhářské útoky (pár jich proběhlo už v ČR - zejména na byty policajtů).

Přijde mi zarážejícím způsobem pokrytecké schvalovat, když se radikální levice chová stejně násilně jako radikální pravice. Tím nemyslím sebeobranu, ale když k někomu přijdu, a zmlátím ho, protože jsem četl jeho blog nebo článek v novinách, nebo se mi nelíbí jeho zaměstnavatel (např. televizní kanál). A v rámci vlastní Vyšší morálky ho napadnu v duchu spravedlnosti Čechů mstící se sudetským Němcům po válce?

Jak se například stalo v jiném videu z YouTube, na které jsem dnes shodou okolností natrefil také:

https://twitter.com/RitaPanahi/status/872601761101488133

Jde o záznam, kde zakuklení mladíci napadli konzervativního novináře, když ho zahlédli na ulici. Pěkně ze zezadu a v přesile. K jejich překvapení se ale tento pán v saku začal bránit a svými vlastními pěstmi oba útočníky odehnal.

Nemám tu přes internety dokonalý přehled nějakého score, kdo tohle dělá víc, ale schvalování takového chování mě zaráží.

I ničení majetku se zdá být vysloveně hloupé. Pomysleli ti, co rozbíjí výlohy fastfood restaurací, bank atd., že to druhý den budou uklízet obyčejní zaměstnanci a ne generální ředitel McDonaldu? Ti, kteří na rozdíl od těchto často právě studentů musí denně chodit do práce, a nemají byt u rodičů jako většina levicových aktivistů (dle statistik)?

Stop násilí. Nejsou žádné vyšší ideály, které nás k tomu opravňují.

P.S. Nebudu článek příliš zatěžovat tvrzeními, že můj příspěvek (o nevhodnosti násilí vůči novinářům) je prý možná způsobený tím, že Zeman propustil nějaké geneticky zdegenerované lidi jako já z vězení, nicméně na podobné výši se oponentura nesla. Většina reakcí byla podobně ad hominem.

Autor: Jiří Míka | karma: 37.73 | přečteno: 1575 ×
Poslední články autora