Diskuze bez diskuze

Internet a obecně veřejná debata si už prošla různými fázemi. Nyní ale jakoby jedna strana názorového spektra odmítala diskuzi jako takovou a sahala výhradně k slovním útokům anebo ignoraci.

Dotyční mi dokonce explicitně řekli, že jsou ochotni diskutovat s kýmkoliv, ale odmítají hovořit s fašistou. Už jsem byl nazván komunistou, bláznem, magorem, zmr*em, mašíblem, konspiračním teoretikem, ale poslední dobou nově i fašistou. A s fašisty se prý nebaví.

Na diskuzi/polemiku/argumentaci rezignovali, ale na ad hominem útoky si čas najdou vždy. A je jedno, jestli citujete informaci, která pochází z mainstream médií, a má všechna razítka uznávanosti a věrohodnosti. 

Například nedávno Frontex (Evropská agentura pro pohraniční a pobřežní stráž) vydala prohlášení, že NGO pomáhající uprchlíkům jejich záchranou na moři napomáhají ilegálním aktivitám pašerákům lidí, kteří tyto skupiny migrantů vypravují ve stále levnějších člunech, které už vysloveně počítají, že musí být zachráněni, neboť jdou jinak vysloveně na smrt.

V určité souvislosti jsem tuto informaci zmínil a v reakci jsem se dočkal slovního zesměšňování mé duševní stability a inteligence (něco o tom, že jsem prý už klesl na úplné dno či cosi)

Je to prostě jako stát proti naprosté zdi. Zesměšňování, ignorace a pokud je to v jejich kompetencích tak i cenzury.

Fakta už nejsou podstatná. Není pro ně podstatné, jestli tu informaci tvrdí organizace samotné EU.

Pro zajímavost - píše se o tom tady: http://zahranicni.ihned.cz/evropa-slovensko/c1-65627080-pomahate-paserakum-a-vabite-do-evropy-migranty-obvinil-frontex-humanitarni-organizace

Tak nevím no. Já jsem docela rád vystaven možnosti, aby mě někdo korigoval, pokud bych si moc ulítl. Možnost vidět nějaký protinázor, protože nejsem neomylný. Ale když prakticky každý jediný člověk s protinázorem ho vlastně nechce vysvětlit v normální diskuzi, pak asi nezbývá než danou názorovou skupinu ignorovat také. A samozřejmě si z nich dělat srandu, když už teda nic jiného nejde.

Mě to pak utvrzuje v mojí pravdě, ale nevím, jestli je taková polarizace ideální.

Názorná ukázka odmítání diskuze z protitrumpové demonstrace (takové chování - hlavně u mladších - je vidět jak přes kopírák všude):

Možná už to vedlo k tomu, že jsem začal mít dost jízlivé poznámky, a třeba se to jako útok ad hominem dá považovat. Nevím, ale vždycky jsem měl rád humor o lidské blbosti. A kde není možnost diskuze, už zbývá jen psát paušalizující satiru nebo kreslit karikatury.

Jsou fašisti naopak sami antifašisti?

Z vážné stránky mám ale pocit, že tohle je něco víc než roztržka v nějakých názorových debatách, ale že ti co nejvíce křičí "fašista!" jsou ve skutečnosti fašisti par excellence. Ironií života, že právě takové chování splňuje původní definici fašismu. A ten nutně není podstaven na rasismu. Fašismus je o kolektivní ideologií a poklonkování autoritám. O masovosti. Myšlení úlu, kde jedinec je potlačen, a diskuze není možná.

Více viz. https://cs.wikipedia.org/wiki/Fašismus, když se oprostíme od jeho poválečného vnímání výlučně spjatého s nacionalismem. A to i když zkoumáme původní symbol italských fašistů - fascetu https://cs.wikipedia.org/wiki/Fasces. Jde hlavně o formu kolektivistického myšlení potlačujícího individualitu, oslavující vůdcovské autority, sounáležitost, která nyní nemá národní nýbrž nadnárodní charakter.

No, třeba se dočkám a alespoň někteří budou svolní k diskuzi.  Například uprchlická krize by myslím měla být řešena zavedením uprchlických táborů v místech, odkud tito lidé přichází. Nevím čím je "fašismem" nebo "extrémismem" něco takového říct. 

Když na diskuzních serverech lidé dávají namísto argumentace raději jen palečky dolů, že s vámi nesouhlasí, je ještě slabý virtuální odvar toho, kam může neoliberalismus dojít v budoucnosti. 

Souvisí mi s tématem debata níže, kde se Boris Koroni (Slobodný vysielač) snaží vysvětlit, jak je na nás tlačen onen neoliberální tlak z médií:

Celá debata: https://www.rtvs.sk/televizia/archiv/11690/118896

Autor: Jiří Míka | čtvrtek 4.5.2017 13:27 | karma článku: 14,17 | přečteno: 426x