Co si to vybírají za příklady fake news?

Jak jsem teď sledoval dikci v Newsroom ČT24, kde opět vysvětlovali, co zas byla fake dezinformace v jakémsi rychlokurzu "Pojďme se podívat na další dementní konspirace, na které lidi věřili"...

http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/11030967025-newsroom-ct24/217411058170001

Opakovaně jsem si všiml (už i dříve), že jsem o jimi zmíněných konspiracích nikdy vůbec neslyšel.
Když si vezmu, že tu plaší půlka médií už několik let (z fake news a ruské propagandy), zakládají se teď nové úřady pro řízení informací, a já, co do těch konspirací docela dělám, jsem o tom neslyšel? :-)
Jediný, co mi bylo povědomý, bylo #Pizzagate. Zmínili týpka, co šel se zbraní vyšetřovat. Ano, to jsem slyšel. A to je zpráva, kterou šířili oni (mainstream a ČT24), ale každopádně je to prý fake, protože je to prý fake. No, to jsem se toho dozvěděl,)

Jinak tyto hysterické aktivity médií a státu myslím sedí na starý citát:

"Nejdřív tě budou ignorovat. Pak se ti budou smát. Pak proti tobě budou bojovat. Potom zvítězíš."
http://azcitaty.cz/mohandas-karamcand-gandhi/2553/#ixzz4VFVrxvZy

Teď jsme evidentně v té třetí fázi. Ignorace nezabrala. Vysmívání také ne. Tak se alternativní média začala dávat na stejnou rovinu jako vojenský útok cizí mocnosti, a tak se začala roztáčet velká kolesa národní bezpečnosti a nového úřadu pro sledování blogů na internetu. Z našich peněz!

Jak kdosi prohodil na internetové diskuzi "Taky nechápu. Pokud člověk není dement, tak čte tyhle hovadiny jen pro zasmání. A pokud dement je, tak ho vysvětlovací úřad jen přesvědčí o konspiraci."

Na to mě napadla reakce: "Že stát na nejvyšší úrovni musí aktivně popírat věci na zasmání, je skutečně na zamyšlení."

Nepohodlné fake news

Přitom, co ještě mainstream nezkusil, je diskuze a ukončení selektivního výběru informaci.

Pak by nemusela vznikat alternativa zabývající se informacemi o tom, jak teroristé dostávali jednoduše víza do USA v americké ambasádě v Jeddah (Saudská Arábie). Informace je stará už od roku 2001. Dosud nespatřila světlo světa médií (kromě pár výjimek). Podle masmédií to není zajímavé, aby o tom informovala nás diváky. Je to fake news, ačkoliv je to snadno ověřitelná pravda.

A to je jen jedním z příkladů "fake news", resp. toho co média chtějí, abychom brali za dezinformace, pokud to čteme někde mimo hlavní proud médií.

Pro ten boj s fake news je tak typické, že si vyberou nějaký známý nebo neznámý hoax, který pak slavnostně vyvrací, a přitom ignorují to skutečně podstatné a zřejmě ověřitelné.

 

Autor: Jiří Míka | pondělí 9.1.2017 9:46 | karma článku: 32,14 | přečteno: 1656x