Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JB

Ta spalovna má být v obci,která má tak cca 1000 obyvatel, ne ve městě velikosti Brna. Ten rozdíl vám zřejmě uniká. A než tam ty kamiony dojedou, pojedou obcemi, o velikosti 300 - 500 obyvatel, nebo i menšími, kde si možná ani dospělí občané nepamatují, kdy jim naposledy opravovali silnice. V tom okresním městě je to překladiště kamionů, plus přibude tah na tu spalovnu. Vše skrz město, které má cca 20 tis. obyvatel., Pořád nevidíte ten rozdíl?

0 0
možnosti
PL

P92e77t50r 62L24a84b35a34j

18. 10. 2019 18:31

Rozdíl vidím, ale spíš ve prospěch té spalovny na vesnici.

Zdá se mně tedy rozumnější, aby kamiony projížděly spíš skrz vesnici s 1000 obyvateli, než aby jezdily skrz město se 400 000 lidmi.

Nebo je lepší, aby provozem a hlukem bylo zatěžováno 400 tisíc než 1 tisíc lidí?

Nebo je to myšleno tak, že my už ve městě máme to prostředí stejně tak děsné, že trocha navíc už nám neublíží?

Ale aby bylo jasno - já jsem všemi deseti pro spalovny. Je to (podle mě) nesrovnatelně lepší řešení než cpát binec do země. Takže mi rozhodně nevadí ani v tom velkém městě, a nevadila by mi ani na té vesnici.

0 0
možnosti
JB

Určitě, když na té vesnici nežijeme. Situace, kdy by lidé z jedné strany ulice nemohli jak je rok dlouhý přejet z jedné strany ulice na druhou, Já taky by měli samou prasklinu, nemohli by větrat, pověsit prádlo na zahradu, atd., to vás zjevně netrápí. V 400 tis. Obci lidé ve velké části asi nemusí vědět, že někde o x km dál je nějaká spalovna.

A to, že za pár let začne platit nařízení EU, kdy se má maximum odpadu recyklovat, a ne opakovat, to vás taky asi nechává chladným.

0 0
možnosti
JB

Oprava - spalovat, ten mobil si také píše, co chce.

0 0
možnosti
PL

P94e77t23r 34L75a51b36a51j

18. 10. 2019 20:19

Jasně. Takže je to tak, že ve městě kamion nevadí, na vesnici ano. Protože ve městě je těch aut spousta, tak se pár kamionu navíc ztratí. Kdežto na vesnici je jenom těch pár kamionu, takže to vadí. Ve městě se nemusí větrat a věšet prádlo. Jo, to fakt dává smysl.

No a za těch pár let, až ta skvělá EU nařídí recyklaci, tak k tomu bude rozdávat taky kouzelné hůlky. Těmi se prostě mávne a hned bude recyklace zařízená. Zatím jsme ty hůlky nenafasovali, a to je jediný důvod, proč se zatím nerecykluje to "maximum". To taky dává smysl.

0 0
možnosti
JV

Ano v Brně se projet dá. Ovšem jen proto, že ke spalovně vede 4 proudá silnice až z dálnice. Ze které je už teď běžně ráno problém sjet. Ovšem paní píše o úzké cestě. Takže v Brně aby to bylo srovnatelné by ty kamiony musely jezdit přes Bělohorskou. Ovšem i ta je na poměry paní dost široká. Opět zcela záměrně počítáte hrušky a jablka dohromady.

1 0
možnosti
PL

P11e27t44r 44L14a37b38a53j

19. 10. 2019 14:30

Ano. A odpad se do spalovny vozí zásadně po dálnici, že.

Paní píše o nějaké bývalé elektrárně, která se má předělat na spalovnu. Ale přitom to popisuje tak, jako by tam vedla nějaká úzká horská cestička, kde mají málem problém se vyhnou dva protijedoucí koně.

Pravděpodobně i ta elektrárna asi byla původně nějak zásobovaná. Nehledě na to, že když se dělá značná investice do vlastní spalovny, tak je v zájmu provozovatele mít k ní nějaký "normální" příjezd.

Možná počítám hrušky a jabka. Nakonec já o tom nijak rozhodovat jistě nebudu. Ale vadí mi na tom to NIMBY pojetí. Ostatní nic nebolí, to jenom mě.

0 0
možnosti
JV

Dělám v Brně a celý den po něm jezdím. Nejste v Brně náplava z Prahy ? Tolik rozumných myšlenek se totiž rodí jen tam. Bydlím na vesnici mezi Velkou Bíteši a Rosicemi. Ani nemusí být na D1 nehoda aby přes nás jezdilo kde co. Kamiony naložený atutama atd. Asi je po cestě asi tak 100 autosalonů. Nechápu proč hned od začátku není mýto přes satelit. Přijeďte se podívat jak vypadají cesty po takhle těžké technice. Před X lety tam člověk občas potkal jézéďáky s traktorem a občas lesaky s kládami. Dneska tam toho jezdí mraky. To je jako s ekologii elektro auty soláry atd. Nuti nám auta na elektriku a vypínají elektrárny. Nechali všude postavit soláry aby to pak museli extra danit. Což jsou hned dvě prasárny. Za prvé soláry na louce nebo poli a za druhé dodatečná daň která mění jíž podepsané a platné smlouvy. Nevím jestli by se to stalo v banániszánu. Takže uděláme spalovnu, aby fungovala jak má tak se do ní musí cítit svinstvo že široka daleka. Ovšem obchvaty vesnic to ne. Tam ať se lidí třeba zblázní. Hlavně že 400000 bude v pohodě. Mimochodem paní nepsala že jí vadí spalovna jí vadí že k ní nebude rozumná cesta.

0 0
možnosti
PL

P66e37t15r 58L75a89b60a83j

19. 10. 2019 20:56

Ne, exPražák fakt nejsem.

Velká Brněnská spalovna má roční kapacitu nějakých 285 000 tun. Pokud by jezdila auta poloprázdná, tak budou naložena tak na 5 tun. Tedy i kdyby spalovna byla stejně velká (o čem pochybuji), tak to bude za rok 57 000 kamionů. Při 200 dnech tedy necelých 300 aut za den. To jinde projede i po nepříliš široké cestě za hodinu nebo dvě. A to jsem prakticky všechno v odhadu nadsadil a navíc předpokládal, že všechno pojede autama. Takže v praxi to bude míň (asi o dost).

0 0
možnosti
JV

300 aut za den na vesnici po cestě kde se pomalu nevyhnou dva náklaďáky ? Zřejmě dobrý matroš. Ona mluví o cestě bez obchvatu. Ale chápu 400000 lidí přece nebude řešit smetí na předměstí.

0 0
možnosti