Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
RC

"Ovoce je zdrave", ale jake a v jakem mnozstvi. Pokud dite sni 5 tresni, pohoda. Pokud sni kazdy den 5 bananu, tak potom pozor!

Samozrejme tenhle vymysl s povinnou skolkou povazuji za nesmysl.

Kdysi zrusili placeni za posledni rok, aby ty deti ze socialne slabych rodin dostali do skolek. Evidentne to nepomohlo. Ted chteji udelat tohle. Co udelaji, kdyz nepomuze ani toto?

0 0
možnosti
AJŘ

Co se divíte. Dnešní děti, volně vychovávané, nejsou schopné dělat, co se jim zrovna nechce, nevydrží 10 minut sedět a nevřískat, jíst zrovna v tuto dobu, malovat v tuto dobu. Když by takto nepřipravené přišly do školy, tak se jednak pedagogové zblázní a stejně je nic nenaučí, protože se dítěti zrovna nechce. Tak neschopné rodiče nahradí školka.

0 0
možnosti
PD

P30e86t14r 68D24y81n87t95a75r

24. 9. 2015 11:19

A některý lidimusej bejt alternativní za každou cenu. Dítěti je nejlépe mezi ostatníma dětma,když vidim jak se mezi barákam celý dopoledne kejve dítě samo na pérovacímkoníku a čumí na něj matka z lavičky tak je mi za něj smutno. Přitom mohlocelý dopoledne řádit s 15 dětma ve školce. Chlap je obvykle v práci,ženská si dělá co potřebuje a ssebou vláčí dítě na odrážedle. A nebo se mu „věnuje“jenže dítě si nemá hrát s pětatřicetiletou rozvedenou ženskou, má si hráts dětma. To že jste si vygooglil pár videjek „jak to vypadá ve školce“,vybral ty nejhorší a začal do toho motat politiku, nevypovídá o realitě vůbecnic.

 

Pořád se tubavíme o dopoledni. Bydlel jsem ve městě i na vesnici s dítětem a můžu vámsklidem říct že ani v jednom prostředí se v průměrné úterý dopolednepro děti neděje vůbec NIC. Dítě se tak každý dopoledne rejpe klackem v zeminěkde na „procházce“ v tom lepším případě, v tom horším je taháno poobchodech nebo tráví život smatkou doma v izolaci. Všechno je podstatněhorší než kdyby ty 4 hodinky strávilo s dětma ve školce a „po-o“ ve 12 siho rodič vyzvedne a normálně stráví odpoledne v rodinném kruhu.

 

Nevíte o čempíšete.

0 0
možnosti
JM

J71i65ř17í 43M93í44k73a

24. 9. 2015 11:56

Napsal jste, že je pro dítě (podstatně) horší, když si musí hrát samo (doma).

To ale vůbec nesedí na moji vlastní zkušenost. Co si vzpomínám, tak zábava skončila právě se školou/školkou. Nemám na to žádné pozitivní vzpomínky (sic moc si tu dobu nepamatuju). Na svoje vlastní hraní mám vzpomínky ty nejlepší. Dítěti stačí kus hlíny nebo rozbitá dlaždička, aby mělo dobrou zábavu a hru. Natož když má třeba Lego. :-)

Že děti potřebují kolem sebe jiné děti rozporovala také "expertka" na výchovu dětí (ano, alternativní), která nepovažuje ani za moc dobrý nápad, když třeba přijde na návštěvu jiná rodina "a nechají děti, ať si hrají" - ty děti, pokud jsou ještě moc mladé, nemají ještě žádné sociální dovednosti pro kontakt s jinými dětmi. A bůh ví, jak jsou vychovávány ty jiné děti, kterým jsou vydány na pospas - zatímco se rodiče baví a popíjí kávu, tam nechají působit třeba pětileté dítě na tříleté. 

Nevím, to se neodvážím hodnotit, nevychovával jsem ještě děti. Ale minimálně je to další názor. V ránem věku to prý moc dobrý nápad být nemusí. 

Ale všechny ty děti jsou ve vývoji teprve a "děti dětem" působí spíš jako dospělácký axiom, než něco podloženého, že nejlíp je dítě vychováváno jinými dětmi. Zní to spíš jako oxymoron,) Dítě, když chce do světa, tak se tam myslím samo vydá, a pak mají rodiče zas strašnej problém ho doma/u sebe udržet.

A co je špatného na houpání se na koníku celý den? :-) Bohužel my dospělí jsme ti, kteří se stali těmi nemocnými lidmi právě institucemi jako je škola - byli jsme vytrženi ze světa, kde vám celý den na koníku nic nechybí. Vzpomínám si, že i svět byl barevnější a trochu připomínal zážitky na LSD později (alespoň štřípky paměti)... velice pastelové barvy, předměty jakoby dýchají... to kolem čeho dospělák jde zcela znuděně, je pro dítě nádherně zajímavý zářící předmět, kterým je fascinován celé dny, měsíce a roky

0 0
možnosti
JN

Nečetl jsem váš článek celý, ale myslím, že se nemusíte děsit.

Technicky je to nezvládnutelné v situaci, kdy v minulých desetiletích byly školky přestavěny na hospody a učitelky ze školek se rekvalifikovaly na roznašečky letáků, takže dnešní kapacita zdaleka nestačí ani pro ty, kteří své děti do školky dát chtějí.

0 0
možnosti
JM

J82i49ř52í 92M93í77k26a

24. 9. 2015 12:16

No je pravda, že stát, pokud vím, opravdu trpí na nedostatek školek (zejména). Tím spíš mám pocit, že si stát na sebe navíc šije jen další problém co do financování :-)

Nedostupnost nepovinných školek asi zatím zůstala jen u problémů rodičů nějakou nalézt, jak píšete. 

Možný scénář je, že stát tedy nějak ty školky bude muset zajistit, ale budou silně podfinancované (jak už to u školství chodí), a velice zpruzeně podfinancovaní dozorci budou mít na starosti desítky dětí, které budou svou zpruzeností vítat do života :-)

Moje vzpomínky na školku z dob ještě socíku byly teda dost ošklivý.. nebo alespoň si vybavuju asi jen ty negativní. Hlavně si pamatuju to psycho nucení k polednímu spánku. Přítelkyně mi taky kdysi říkala, že ji i ve školce zavírali do vězení (za jakési mříže), protože nechtěla kolem poledne spát či tak něco (prý na ni ostatní děti pak koukali skrze mříže.. určitě fajn imprint do života :-)). Ze školky si i já pamatuju snad jedinou věc - to psycho fakt něco strašnýho kolem nucení všech dětí spát ve 12 hodin. Prostě bájo :-) 

Je fakt, že to byla ještě totalita, kde jsem zažil i kus základky. Ale potenciál to má. (Je to o lidech.) A technická nezvládnutelnost tolik školek provozovat možná nezabrání schválení té legislativy. No uvidíme. Podfinancovanost by z mateřských školek mohla udělat medvědí službu.

0 0
možnosti
PS

P36e65t60r 57S16k84á21c96e14l

23. 9. 2015 22:24

A to jsme národ J.A.Komenského. Ještě mně nikdo nevysvětlil, proč se školství po roce 1990 alespoň v něčem neřídí jeho odkazem. Proč studenti neznají jeho "Desatero mravních přikázání"? A to nemluvím o znalosti jeho děl - "Truchlivý", například. Asi je to podobné, jak před rokem 1989 se učilo o Petru Bezručovi a jeho díle "Stužkonoska modrá". Ale jen název se vyžadoval, nikoliv obsah díla. To by se soudruzi divili, jaké vize měl pan Bezruč. A jak se naplnili.

Zdravého rozumu je nám třeba...R^

1 0
možnosti
MB

Není nad to když nám ti kluci ja holky z parlamentu něco vymyslí. Poslední dobou se už nedivím ničemu. ..

1 0
možnosti

"Chybný názor povede k reindoktrinaci/léčbě." Touto větou jste mi připomněl, co jsem při procházení starých písemností našla ve "vojenském posudku" svého muže: "Projevuje nadměrné sklony k vytváření vlastního názoru na všechno." (Daná listina pochází z roku 78 a byla vypracována u příležitosti převelení k jinému útvaru.)

2 0
možnosti
OP

Norské větry táhnou na jih ...

1 0
možnosti
JC

Zavedenní povinné návštěvy mateřské školy je protiústavní. Mám za to, že z čl. 32 a 33 Listiny lze zkonstruovat velmi solidní ústavní stížnost.

1 0
možnosti